GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PSİKOLOJİ, YARATICILIK VE SANAT UYGULAMALARI/MTS 630
Dersin Adı: PSİKOLOJİ, YARATICILIK VE SANAT UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bülent SALDERAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/bsalderay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bsalderay@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Psikoloji, yaratıcılık ve sanat uygulamaları arasındaki temel bağın nedenlerinin bilinmesi ve açıklanabilmesi.
Sanatçı psikopatolojisinin bu süreçteki rolünün bilinmesi ve ifade edilebilmesi.
Psikopatolojik toplumsal olay, durum veya süreçlerin tarihsel yapı içerisinde sanat ve yaratıcılık unsurlarına sağladığı katkının bilinmesi ve açıklan
Konu ile bağlantılı kavramları uygulama çalışmaları üzerinde somutlaştırabilmesi.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve ders içeriğinin anlatılması.
2. Hafta  Sıra dışı durumlar sıra dışı sanat
3. Hafta  Sıra dışı olmak ve buna bağlı gelişen psikoloji
4. Hafta  Psikoloji ve yaratıcılık arasındaki bağ
5. Hafta  Psikopatolojik durumlar ve algı farklılaşması
6. Hafta  Sanatsal uygulamalarda sanatçı psikopatolojisi
7. Hafta  Sanatsal uygulamalarda, psikolojik rahatsızlığın yaratıcılığa dönüşmesi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sanatı besleyen psikoloji ve yaratıcılık
10. Hafta  Proje, Seminer
11. Hafta  Proje, Seminer
12. Hafta  Proje, Seminer
13. Hafta  Proje, Seminer
14. Hafta  Proje, Seminer
15. Hafta  Proje, Seminer
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Daniel Nettle. Strong Imagination: Madness, Creativity, and Human Nature. (NewYork: Oxford University Press, 2001). C. Justin Romano, “The mind’s eye: neuroscience, synesthesia, and art”. Neurology Reviews 10, 7 (2002) www.neurologyreviews.com Rothenberg, A. (1988), The Creative Process of Psychotherapy. New York & London: W.W. Norton Kersting, K. (2003). Considering creativity: What exactly is creativity? American Psychological Association Monitor, 34, 40. Staricoff, R. L., (2005) A study of visual and performing arts in healthcare. Kings Fund, London. Arts Council England (2004) The Impact of the Arts: Some Research Evidence, Arts Council England Sass, L. A. (1992). Madness and modernism: Insanity in the light of modern art, literature and thought. Cambridge: Harvard University Press. Rawlings, D. (1985). Psychoticism, creativity and dichotic shadowing. Personality and Individual Differences, 6, 737–742. O’Reilly, T., Dunbar, R., & Bentall, R. (2001). Schizotypy and creati
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
7
4
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
8
32
 Sunum
4
8
32
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX