GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL ORTAMDA FOTOĞRAF/MTS 611
Dersin Adı: SAYISAL ORTAMDA FOTOĞRAF
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç. ŞANSAL ERDİNÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/sansal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sansalerdinc@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fotoğrafın günümüze kadar gelişim süreçlerinin irdelenmesi
Kuram, yöntem ve uygulamalarıyla dijital fotoğrafçılık tekniklerini öğrenme.
Sayısal yöntemle fotoğraf işlemeyi öğrenme.
Fotoğraf sanatının önemli figürleri.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat eseri olarak fotoğraf.(1)
2. Hafta  Sanat eseri olarak fotoğraf(2). Derse konu olan fotoğrafçılar: Yousef Karsh, August Sander, Henri Cartier Bresson, Ara Güler
3. Hafta  Sürecin fotoğrafla anlatımı
4. Hafta  Portre Fotoğrafçılığı kavramı, kavramın sanatsal kökenleri ışığında tartışılacaktır. Fotoğraftaki klasik portre tarzının beslendiği ontolojik kökenler
5. Hafta  Geleneksel anlamda portre geleneğinden özellikle konu seçimi alanında radikal farklılık gösteren Çağdaş portre geleneği aktarılmaktadır.
6. Hafta  Alternatif Yaklaşımlar 1970’ler ile konu ve ifade biçimleri açısından çeşitlenen fotoğraf uygulamaları aktarılmaktadır.
7. Hafta  Vize Teslimi
8. Hafta  Çağdaş Belge geleneği. Özellikle 1950’li yıllardan itibaren değişime uğrayan belgeleme deneyimleri .
9. Hafta  Sayısal yöntemle fotoğraf işleme
10. Hafta  CGI teknikleri
11. Hafta  Son dönem foto manipulasyonla uğraşan sanatçılar. Ve örnek teknikler üzerine çalışmalar. Ervin Olaf, David La Chapelle
12. Hafta  İleri fotoğraf işleme teknikleri ve Photoshop programının kullanımı ile ilgili çeşitli uygulamalar üzerine çalışmalar.
13. Hafta  Fotoğrafta proje konularına yaklaşım . Ön hazırlık ve mekan düzenlenmesi. Yaratıcı ışık kullanımı.
14. Hafta  Final projesinin belirlenmesi.
15. Hafta  Final projesinin çekimi ve işlenmesi.
16. Hafta  Final projesinin teslimi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Berger, John; O Ana Adanmış; John Berger’den seçme yazılar, İstanbul, Metis • Barthes, Roland; Camera Lucida; Fotoğraf Üzerine Düşünceler, İstanbul, Altıkırkbeş • Sontag, Susan; Fotoğraf Üzerine; İstanbul, Altıkırkbeş • Berger, John; Görme Biçimleri; Metis • Kılınç, Levend, Fotoğrafa Başlarken, Dost • Benjamin, Walter, Pasajlar, YKY Sontag, Susan Başkalarının Acısına Bakmak, Agora Karar Anı – Henri Cartier-Bresson, YGS Yayınları Fotoğrafın Yapısal Öğeleri ve Fotoğraf Sanatında Kompozisyon – Sabit Kalfagil, Fotoğrafevi Yayınları Fotoğrafta Rengin Sırları – Jim Zuckermann, Homer Kitabevi Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
1
15
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
15
3
45
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir medya tasarımı alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Medya tasarımı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Medya Tasarımı alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Medya Tasarımı alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Medya Tasarımı alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Medya Tasarımı alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Medya Tasarımı alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Medya Tasarımı alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX