GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UZMANLIK ALAN DERSİ/ELS 697
Dersin Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 15
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  El Eanatları Bölümü Öğretim Elemanları
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~omelda
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olmave bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanabilme
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma bu bilgileri geliştirmeve derinleştirebilme
Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme
Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
2. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
3. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
4. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
5. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
6. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
7. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
8. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
9. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
10. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
11. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
12. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
13. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
14. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
15. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
16. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Entwistle J (2000) The fashioned body: fashion, dress, and modern social theory. Polity Press, Cambridge. 2- Bernard (1996) Fashion as communication. Routledge, London. 3-Hallnäs, L. & Redström, J. (2006). Interaction Design: Foundations, Experiments. Textile Research Centre, Swedish School of Textiles, Unversity College of Borås and Interactive Institute.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
60
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
18
144
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
12
96
 Materyal tasarlama, uygulama
6
10
60
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
375
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
15
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
15
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX