GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYARDA GELENEKSEL NAKIŞ TASARIMI/ELS 617
Dersin Adı: BİLGİSAYARDA GELENEKSEL NAKIŞ TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Huriye ÇIRAKOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/tcirakog
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tcirakog@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk işi nakış tekniğinin tarihsel gelişimini açıklayabilme.
Türk işi nakış tekniğinin özelliklerini açıklayabilme.
Nakış desen programında Türk işi nakış tekniğinde kullanılan metotları uygulayabilme.
Türk işi nakış tekniğinde özgün tasarımlar yapabilme.
Desen üzerinde gerekli düzeltmeleri yapabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk işi nakış tekniğinin tarihsel gelişimi.
2. Hafta  Nakış desen programında Türk işi yaparken kullanılan metodlar.
3. Hafta  Nakış desen programında dikiş metodu ve parametre ayarları.
4. Hafta  Nakış desen programında sargı metodu ve parametre ayarları.
5. Hafta  Nakış desen programında kompleks dolgu metodu ve parametre ayarları.
6. Hafta  Nakış desen programında düz sargı, verev sargı, balık sırtı.
7. Hafta  Ara Sınav.
8. Hafta  Nakış desen programında düz pesent (adım 1/1), verev pesent (açı motifli çin iğnesi).
9. Hafta  Nakış desen programında civan kaşı (gruplamalı çin iğnesi), hasır iğne.
10. Hafta   Nakış desen programında muşabak tekniği.
11. Hafta  Nakış desen programında gözeme dikişi (adım 3, adım 5).
12. Hafta  Nakış desen programında özgün Türk işi tasarımı yapma.
13. Hafta   Nakış desen programında özgün Türk işi tasarımı yapma.
14. Hafta  Desen üzerinde gerekli düzeltmeler.
15. Hafta  Kompozisyon hazırlama.
16. Hafta  Final sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Çırakoğlu,H.,Çetinkaya,Z. 2009. EOS Compucon Nakış Desen Sisteminde Hesap İşi. Ankara: Ankamat Matbaacılık Sanayi Ltd.Şti. Nakış tasarım programları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders staj için uygun değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
7
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX