GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜNYADA TAKI TASARIMLARININ İNCELENMESİ/ELS 614
Dersin Adı: DÜNYADA TAKI TASARIMLARININ İNCELENMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Meral BÜYÜKYAZICI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~emeral
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  emeral@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk takılarındaki motif ve kompozisyon özelliklerini tanıma
Türk takılarındaki teknik özelliklerini kavratma
Avrupa ülkeleri takılarını tanıma
Orta Doğu ülkeleri takılarını tanıma
Uzak doğu ülkeleri takılarını tanıtmak
Türk takıları ile dünya takıları arasındaki motif ve teknik bakımından karşılaştırmak



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Takının tanımı ve tarihi gelişimi
2. Hafta  Takı çeşitleri
3. Hafta  Takının günümüzdeki yeri ve önemi
4. Hafta  Türklerde takı geleneği
5. Hafta  Anadolu takılarında motif ve kompozisyon özellikleri
6. Hafta  Anadolu takılarında teknikler
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Türkmenistan takılarının incelenmesi
9. Hafta  Azerbeycan takılarının incelenmesi
10. Hafta  Kazakistan takılarının incelenmesi
11. Hafta  Mısır takılarının incelenmesi
12. Hafta  Avrupa takılarının incelenmesi
13. Hafta   Anadolu ve Avrupa ülkeleri takılarının, form ve teknik özelliklerinin karşılaştırılması
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Sunum
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  VITIELLO, Luigi. (1995). Modern Teknik ve Pratik Kuyumculuk. Ankara. MCGRATH, Jınks. (1996). The Encylopedia of Jewellery Making Techniques. MUSLU
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
9
54
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
6
24
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX