GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZE KOLEKSİYONLARI VE ARAŞTIRMA/ELS 606
Dersin Adı: MÜZE KOLEKSİYONLARI VE ARAŞTIRMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard.doç.Nursel Baykasoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nbaykas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müzelerde inceleme ve araştırma yapma.
Müzelerde bulunan eserleri sınıflandırma, yerleştirme, koruma, sergileme, katalog oluşturma.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Müzelerde bulunan etnografik eserlerin incelenmesi konusunda bilgi vermek.
2. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerden seçilen örnekler üzerinde inceleme yapmak.
3. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerden seçilen örneklerin analizini yapmak.
4. Hafta   Müzelerde bulunan etnografik eserlerin sınıflandırılmasıyla ilgili bilgi vermek.
5. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin saklanması ile ilgili bilgi vermek.
6. Hafta   Müzelerde bulunan eserlerin korunması ile ilgili bilgi vermek.
7. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin sergilenmesi ile ilgili bilgi vermek.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin ürün çeşidine göre sınıflanması ile ilgili bilgi vermek.
10. Hafta  Müzelerde bulunan eserlerin tekniğe göre sınıflanması hakkında bilgi vermek.
11. Hafta   Müzelerde bulunan etnografik eserlerin bakımı hakkında bilgi vermek.
12. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin korunması hakkında bilgi vermek.
13. Hafta  Müzelerde bulunan etnografik eserlerin ısı ışık ve nem ortamları ile ilgili bilgi vermek.
14. Hafta  Konu başlıklarıdan seçilen biri ile ilgili sunum yapmak.
15. Hafta  Sunum yapmak.
16. Hafta   Final sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   AKAT, Altan. (1990). Koruma Planlamasında İlk Aşama: Tespit ve Tescil, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurultayı, 14-16 Mart, Ankara. BARIŞTA, Ö
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama -Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
7
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmak
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmak
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX