GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EL SANATLARINDA RESTORASYON VE KONSERVASYON/ELS 615
Dersin Adı: EL SANATLARINDA RESTORASYON VE KONSERVASYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Tomris Yalçınkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~tomris
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tomris@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eser üzerinde meydana gelmiş olan bozulmalar ve tahribatların belgeleyebilme
Bilinçli bir şekilde uygun restorasyon yöntem ve tekniğinin uygulanmasını sağlayabilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı, Koruma, saklama ve koruma kültürü
2. Hafta  Koruma kültürünün dünyadaki gelişimi ve uluslar arası kuruluşlar
3. Hafta  Koruma kültürünün Türkiye’deki gelişimi, Osman Hamdi Bey ve döneminin koruma anlayışı Cumhuriyet Döneminde kültürel varlıkların korunması
4. Hafta  Koruma ile ilgili temel kavramlar
5. Hafta  Korumada belgelemenin önemi, El sanatları ürünlerinin korunmasında temel ilkeler
6. Hafta  El Sanatı ürünlerinin korunmasında disiplinler arası çalışmanın önemi, Korumada yapılacak işin planlanması ve risk yönetimi
7. Hafta  Vize Sınav
8. Hafta  El sanatı ürünlerinde hasar oluşumuna neden olan etkenler ve bu etkenlerin sınıflandırılması, Hasar oluşumuna neden olan fiziksel etkenler ve alınması
9. Hafta  Hasar oluşumuna neden olan biyolojik etkenler, alınması gereken önlemler
10. Hafta  Hasar oluşumuna neden olan biyolojik etkenler, alınması gereken önlemler
11. Hafta  Hasar oluşumuna neden olan biyolojik etkenler, alınması gereken önlemler
12. Hafta   El sanatı ürünlerinde onarım ve onarımda karar verme ölçütleri
13. Hafta  Onarım öncesi yapılması gereken işlemler
14. Hafta   Onarım sırasında yapılması gereken işlemler
15. Hafta  Onarım sonrası yapılan işlemler ve genel değerlendirme
16. Hafta  Final Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AHUNBAY, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: Tunçbay Matbaacılık. AKILLI, H. (1999) Restorasyon Eğitiminde Sanat ve Kültür Eğitimi Veren Disiplinlerin Etkileri, I. Ulusal Restorasyon Eğitimi, 3–5 Ekim, Safranbolu ALSAÇ, Ü. (1992). Türkiye’de Restorasyon. İstanbul: İletişim Yayınları. LANDI, Sheli.:(1998) The Textile Conservator’s Manual Çeviren: Elvan ANMAÇ, Great Britain, Butterworth Heineman, 340S MADRAN, E. ÖZGÜNEL, N. (2005) Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara MERRITT, Jane. (1990) “A Considered Choice”, Halı, Volume: 12, Number: 6: Issue: 5 ÖZTÜRK, İ. (2007). Koruma Kültürü ve Geleneksel Tekstillerin Korunması-Onarımı. (1. Baskı). Ankara Morfil Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
9
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
9
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX