GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DEKORATİF SANATLARDA BİLİMSEL DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİRME/ELS 605
Dersin Adı: DEKORATİF SANATLARDA BİLİMSEL DÜŞÜNCEYİ GELİŞTİRME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr. Mediha GÜLER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~mguler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mguler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları inceleme
Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaların sonuçlarını tartışma ve değerlendirebilme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları açıklama
2. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları listeleme
3. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tarama
4. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tarama
5. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tarama
6. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tarama
7. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tartışma
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tartışma
10. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tartışma
11. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaları tartışma
12. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilme
13. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilme
14. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilme
15. Hafta  Dekoratif sanatlar ile ilgili bilimsel yayın ve araştırmaların sonuçlarını değerlendirebilme
16. Hafta   Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   A & Black . 1000 Patterns. Great Britain 320s. Akar, A. Ve Keskiner C. Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif , İstanbul; 1978;
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
5
10
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
9
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
9
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
9
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX