GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
USTALARLA ATÖLYE ÇALIŞMALARI/ELS 603
Dersin Adı: USTALARLA ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fatma YETİM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~fyetim
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel üretim biçimleri ile el sanatı ustalarını tanır
Üretim biçimleri ve ürünlerini belgeler
Uygulamalar yoluyla kendi tasarımlarını geliştirir
Sorgulama ve analiz yetilerini geliştirir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması
2. Hafta  Çalışma yapılacak el sanatı konusu ve ustasının belirlenmesi
3. Hafta  Seçilen ustanın atölyesinde çalışmaların düzenlenmesi
4. Hafta  Seçilen ustanın atölyesinde çalışmaların düzenlenmesi
5. Hafta  Atölye uygulamaları
6. Hafta  Atölye uygulamaları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Atölye uygulamaları
9. Hafta  Atölye uygulamaları
10. Hafta  Atölye uygulamaları
11. Hafta  Atölye uygulamaları
12. Hafta  Atölye uygulamaları
13. Hafta  Atölye uygulamaları
14. Hafta  Sunum, ustanın tanıtımı, sergileme
15. Hafta  Sunum, ustanın tanıtımı, sergileme,
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Akurgal, E. (1998). Anadolu kültür tarihi. Tübitak Popüler Bilim Kitapları 67. Nurol Matbaacılık, 417 s., Ankara. Alpaslan, A. Sabiha. (2003). Tasarım. Ya-Pa Yayın Pazarlama. İstanbul. Aslanapa, O. (1997). Türk sanatı. Remzi Kitabevi A.Ş. İstanbul. Barışta, H.Ö. (1998). Türk el sanatları. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları/2168. Sanat Eserleri Dizisi/192. Türk Tarih Kurumu Basımevi, 177 s., Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Seminer sunumu yapma ve dosya hazırlama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
3
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
6
6
36
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX