GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EL SANATLARINDA PROJE HAZIRLAMA/ELS 612
Dersin Adı: EL SANATLARINDA PROJE HAZIRLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Melda Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~omelda
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  omelda@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Proje hazırlama ve yürütebilme.
Tanımlanmış bir kapsama uygun amaç ve hedefler doğrultusunda özgün bir planı başlatabilme.
Projeyi yürütebilme, kontrol edebilme.
Projeyi sonuçlandırabilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Projenin tanımı ve çeşitleri Proje çeşitleri(AB destekli projeler, Tubitak projeleri, Üniversite Araştırma projeleri, Milli Eğitim Bakanlığı koordine
2. Hafta   Proje hazırlamada dikkat edilecek hususlar Konu seçimi
3. Hafta   Konunun incelenip araştırılması
4. Hafta  Zaman çizelgesi hazırlama ve planlama
5. Hafta   Amaç ve yöntemin belirlenmesi
6. Hafta  Araştırmanın yapılması, verilerin toplanması
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta  Araştırmanın yapılması, verilerin toplanması
9. Hafta   Sonuçların incelenip, tartışılması
10. Hafta   Sonuçların incelenip, tartışılması
11. Hafta  Proje raporunun yazılması (Konu başlığı, içerik listesi, giriş, veriler, tartışma, sonuç kaynakça)
12. Hafta  Proje raporunun yazılması (Konu başlığı, içerik listesi, giriş, veriler, tartışma, sonuç kaynakça)
13. Hafta  Proje raporunun yazılması (Konu başlığı, içerik listesi, giriş, veriler, tartışma, sonuç kaynakça)
14. Hafta  Proje sunumu
15. Hafta  Proje sunumu
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Arseven, A. 2001. Alan Araştırma Yöntemi. Gündüz Eğitim Yayınevi: Ankara. • Arseven, A. 2004. Anket Hazırlama. Gündüz Eğitim Yayınevi: Ankara. • Aziz, A. 2008. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Nobel Yayınevi: Ankara. • Çağıltay, F., M. Timur.Proje Hazırlama Tekniği. Nobel Yayınevi: Ankara. • E. Doğan, N. Ateşoğlu. 2010. Avrupa Birliği Hibeleri İçin Adım Adım Proje Hazırlama. Eflatun Yayınevi: Ankara. • Giray, A.1993. Proje Hazırlama ve Değerlendirme Yöntemleri. Gazi Büro Kitapevi: Ankara. • Karasar, N. 2009. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Nobel Yayınevi: Ankara. • Karasar, N. 2009. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınevi: Ankara. • Özdamar, K. 2003. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Kaan Kitapevi: Eskişehir • Timur, M., Çağıltay, F. 2007. Proje Hazırlama Tekniği. Nobel Yayınevi: Ankara. • Türkbal, A. 2003. Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yazma Teknikleri. Aktif Yayınevi i:İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
3
8
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
6
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
6
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX