GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SÜSLEME SANATINDA DESEN VE KOMPOZİSYON/ELS 610
Dersin Adı: TÜRK SÜSLEME SANATINDA DESEN VE KOMPOZİSYON
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Fatma YETİM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~fyetim
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fyetim@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk motiflerinin etimolojisini öğrenebilme
Türk motifleri ve çeşitlerini bilme
Türk motiflerinin çizim kurallarını öğrenebilme
Desen çizebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk motifleri dersinin içeriği, dersle ilgili kaynakçanın verilmesi
2. Hafta  Türk motiflerinin tanımı, anlamı, tarihsel süreç içindeki değişimleri, desen ve çizim özellikleri, kullanıldıkları alanlar hakkında bilgi verilmesi
3. Hafta  Bitkisel motiflere giriş, yaprak motifi
4. Hafta  Bitkisel motiflerden penç ve goncagül çizimi ve teorik bilgileri
5. Hafta  Hatayi ve bulut motifleri hakkında ve motiflerin eskiz üzerinde çizimleri, dia gösterisi
6. Hafta  Rumi ve zencerek motifleri hakkında bilgi ve motiflerin çizimi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Geometrik motifler hakkında bilgi, çeşitleri ve motiflerin çizimleri
9. Hafta  Üsluplaştırılmış çiçeklerden karanfil, lale motifi hakkında bilgi ve motifin çizimi
10. Hafta  Üsluplaştırılmış çiçeklerden gül ve sümbül motifleri hakkında bilgi ve motifin eskiz üzerinde çizimi
11. Hafta  Sazyolu üslubu hakkında bilgive uygulamalı çalışmalar
12. Hafta  Arabesk motifine ilişkin kuramsal bilgiler ve motifin çizimi
13. Hafta  Sembolik motiflerin tanıtımı,hayat ağacı, el motifi, pıtrak, haç ve tarak motifleri hakkında bilgi ve motiflerin çizimi
14. Hafta  Göz, çengel, muska, nazar, ana tanrıça motifleri hakkında bilgi ve motiflerinin çizimleri
15. Hafta  Kompozisyon çizimleri
16. Hafta   Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Birol, İnci-Derman,Çiçek;Türk Tezyini Sanatlarında Motifler,İst.1991 Mahir Banu: Kanuni Döneminde Yaratılmış Yaygın Bezeme Üslubu Saz Yolu, Türkiyemiz
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için staj/uygulama yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
4
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX