GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EL SANATLARINDA ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR/ELS 604
Dersin Adı: EL SANATLARINDA ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.H.Serpil ORTAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ortac@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dekoratif sanatlarda çağdaş tasarımlar uygulamaları konusunda bilişsel, psikomotor,duyuşsal davranışlarda yeterlilik kazandırmak.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dekoratif sanatlarda çağdaş tasarımların yeri ve önemini
2. Hafta  Türkiye de ve yurt dışında çağdaş tasarımların incelenmesi,
3. Hafta  Dekoratif çağdaş tasarımlarda kullanılan materyaller ve teknikler ; bu bilgilerden yararlanılarak çağdaş ürünlerin araştırılma
4. Hafta   Dekoratif ev ve giyim aksesuarlarının teknik, materyal ve formlarının incelenmesi
5. Hafta  Günümüzdeki çağdaş ve geleneksel tasarımların karşılaştırılması,
6. Hafta  Çağdaş ve geleneksel formların incelenmesi,
7. Hafta  Çağdaş tasarımlarda uygulanan yöntem ve teknikler bilgisi,
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Günümüz örneklerinin özelliklerinin tanıtılması
10. Hafta  Dünyadan örnek çalışmaların incelenmesi,
11. Hafta  Dünyadan örnek çalışmaların incelenmesi,
12. Hafta  Dönem Ödevi: Geleneksel Türk Motifleri ve çağdaş formlar kullanılarak giyim veya ev aksesuarı tasarlanması,
13. Hafta  Dönem Ödevi: Geleneksel Türk Motifleri ve çağdaş formlar kullanılarak giyim veya ev aksesuarı tasarlanması,
14. Hafta  Dönem ödevlerinin sunulması,
15. Hafta  Dönem ödevlerinin sunulması.
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Creative Design Dried&Pressed Flowers. Sarah WATERKEYN,Mary LAWRENCE.London-1989 Making Animal and Bird Collages.Maureen FOSTER.UK.-1980 Dried Arra
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX