GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE FOLKLORİK BAŞLIK SÜSLEMELERİNİN İNCELENMESİ/ELS 607
Dersin Adı: DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE FOLKLORİK BAŞLIK SÜSLEMELERİNİN İNCELENMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd.Doç.Dr. Lale ÖZDER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~lale
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   laleoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel başlıkların hazırlanmasına ilişkin bilgileri kavrayabilme.
Başlık üretiminde kullanılan araç , gereç uygulama konusunda bilişsel,psikomotor, duyuşsal davranışlarda yeterlilik özelliklerini kavrayabilme.
Geleneksel giyim kuşam ve baş . Süslemeleri ile ilgili renk ve desen özelliklerini kavrayabilme
Geleneksel giyim kuşam ve baş süslemeleri formlarını günümüz malzemeleri ile turistik başlıklara dönüştürebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Geleneksel Başlıklarla ilgili genel bilgiler,tarihi gelişiminin incelenmesi ile ilgili bilgileri kazandırmak.
2. Hafta   Bölgelere göre yöresel başların araştırılması ve uygulanacak başın tasarımının yapılması
3. Hafta   Başların uygulanacağı materyal ve süsleme objelerinin seçimi ve uygulanması,
4. Hafta  Kalıp hazırlama ve materyale uygulama,
5. Hafta  Başlıkların kalıptan çıkarılması,kenar temizlime işlemi,
6. Hafta  Başlıkların süslenmesinde kullanılacak kumaş,boncuk ,harç,gümüş objelerin hazırlanması
7. Hafta   Vize,
8. Hafta  Süs Objelerinin başlık üzerine tutturulması,
9. Hafta   Dönem Ödevi; Geleneksel Başlıklardan esinlenerek çağdaş formda başlık hazırlama,
10. Hafta  Yöresel başlık modelini günümüze uyarlama ve materyal seçimi,
11. Hafta  Başlığın uygulanması,
12. Hafta  Materyaller ile süslenmesi,
13. Hafta  Materyaller ile süslenmesi,
14. Hafta  Ödev Sunumu.
15. Hafta  Ödev Sunumu.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   N.M Beker- Neriman Sapmaz .Moda Teknolojisi.İstanbul Lale Özder.İç Anadolu Bölgesi Kadın Başlıkları. Ankara 1999 Moda Dergileri. Öğretim Üyesi Ders
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
40
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
2
10
20
 Rapor hazırlama
2
8
16
 Sunu hazırlama
2
8
16
 Sunum
2
8
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
El Sanatları alanıyla ilgi yapıtlar üretebilme ve toplumla paylaşabilmekX
2
Üç boyutlu yüzeyleri iki boyutlu yüzeylerde çözümleyebilmek.X
3
El Sanatlarında kişisel tasarım sürecini ve yöntemini oluşturmakX
4
Sanat ve kültür ortamı içinde kendi yerini tanımlayabilmek,X
5
Tasarımı uygulama konusundaki yenilikleri takip edebilmek.X
6
Konusuyla ilgili kaynak taraması yaptığı araştırmayı akademik kriterlerin gerektirdiği şekilde tamamlamakX
7
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılabilmek ve fikirlerini aktarabilmekX
8
Mesleki ve etik sorumluluğa sahip olmakX
9
Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri sürekli takip etmek, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisine sahip olmakX
10
Disiplin içi ve disiplinler arası gruplarla takım çalışması yapabilmek.X
11
Konusu ile ilgili çalışmaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini değerlendirebilmek için gerekli kapsamlı bilgiye sahip olmak. Eleştirel bakışa ve yaratıcı düşünme becerisine sahip olmakX
12
Alanındaki bilgileri takip, edip kullanabilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olmakX
13
Ulusal /uluslararası proje ekibi içinde aktif rol alabilmekX