GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE MÜZE/TET 613
Dersin Adı: SANAT VE MÜZE
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Serap BUYURGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/serapb
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serapb@gazi.edu.tr, sbuyurgan@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müzeler ile ilgili belirli bir bilgi birikimi elde edebilme,
Verimli müze ziyaretleri gerçekleştirebilme,
Sanat Müzeleri, Etnografya Müzeleri ve Arkeoloji Müzeleri arasındaki ortak noktaları ve farkları anlayabilme,
Müzelerin insanlığın var oluşunda, sanatın, kültürün oluşumunda, korunmasında rolünü kavrayabilme.
Ders kapsamında hazırladıkları vize ve final projeleri ve müze uygulamaları ile öğrendiklerini pekiştirirler, uygularlar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı, projeler, müzelerde gerçekleştirilecek çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Ön Anket,
2. Hafta   Müze nedir?,müze çeşitleri nelerdir?,sanat, etnografya ve arkeoloji müzeleri arasındaki ortak noktaların ve farklılıkların sorgulanması.
3. Hafta   Dünyada ve ülkemizde müzeciliğin tarihsel gelişimi. Vize projesi ile ilgili bilgilendirme,
4. Hafta   Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti,
5. Hafta   Görsel dökümanlarla (slayt, cd) Türk ve Dünya Müzelerinden örnekler,
6. Hafta   Sanat müzelerinin, etnografya müzelerinin ve arkeoloji müzelerinin insanlığın var oluşunda, sanatın, kültürün oluşumunda, korunmasında rolü,
7. Hafta  Ara sınav,
8. Hafta   Seminer. Müze uzmanları tarafından müzelerin oluşumu, projeleri, sorunları ile ilgili atölyede seminer, karşılıklı soru ve cevaplarla bilgi alışveriş
9. Hafta  Etnografya Müzesi’ne (Ankara) ve Devlet Resim Heykel Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
10. Hafta   Vize projelerinin atölyede aktarımı (Dünyadan ya da ülkemizden sanat müzeleri, etnografya müzeleri ya da arkeoloji müzelerinden bir tanesine yönelik
11. Hafta  Vize projelerinin atölyede aktarımı. Final projesi ile ilgili bilgilendirme.
12. Hafta   Müzede sanatsal uygulamalar.
13. Hafta   Müzede sanatsal uygulamalar.
14. Hafta   Vize projelerinin atölyede aktarımı.
15. Hafta   Son Anket.
16. Hafta  Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Atagök, Tomur, ‘Müze ve Eğitim’ Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi, İstanbul: 1999. Bass, George F. Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi’ndeki Batıklar, Dönmez Ofset, Ankara: 1998. Bayburtluoğlu, Cevdet, Arkeoloji, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara: 1982. Buyurgan, Serap – Buyurgan Ufuk, Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle) PegemA Yayıncılık, Ankara: 2007. Buyurgan, Serap, ‘Programlı Bir Müze Ziyareti ve Sonrasında Uygulama Örneği’ Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi Matbaası, Ankara: 2002. Buyurgan, S. “Effective Learning At The Museum"Journal of Cultural Research in Art Education, United States Society For Education Through Art, Volume: 22, 99-115.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Bu ders için gerekli değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
60
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
4
12
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
15
75
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
2
6
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
9
27
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
2
6
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarımı alanında sanat, kültür ve estetik konularına ilişkin bilgi, beceri, alışkanlık ve değerleri mesleğinde yaratıcı ve üretken biçimde kullanabilmeX
2
Tekstil tasarımı alanında tasarım prensiplerine dayanarak uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanabilmeX
3
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları alanında etkin bir şekilde kullanabilmeX
4
Tekstil tasarımı alanına ilişkin sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri mesleğinde uygulayabilmeX
5
Tekstil tasarımı alanında sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmeX
6
Çalışmalarında sahip olduğu bilimsel araştırma yöntemleri bilgisini ve problem çözme ve araştırma becerisini kullanabilmeX
7
Tekstil tasarımı alanında ortaya çıkan sorunları çözümlemeye dayalı yorum becerisi ile çok boyutlu algılar, yaratıcı düşünme, hipotez geliştirme, veri toplama, yorumlama ile açıklar, çözüm bulur ve buna göre tasar oluşturabilmeX
8
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen ve koleksiyon tasarımları yapabilmeX
9
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanabilmeX
10
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranabilmeX
11
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilir ve tasarlayabilmeX
12
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yetisini ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilme becerisini rasyonel bir şekilde kullanabilmeX
13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, tekstil tasarımı ve teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmeX
14
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı) tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirebilmeX
15
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu araştırma ve kuram geliştirme bilgisi ile tasarım ve estetik teorisi üzerinde yorum yapar, özgün bilimsel bir çözüm üretebilmeX