GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKSTİL TASARIMINDA YAPI, İŞLEV VE ESTETİK/TET 622
Dersin Adı: TEKSTİL TASARIMINDA YAPI, İŞLEV VE ESTETİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. K. Özlem ALP
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aakgul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  k.ozlem.alp@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanatta görsel biçimlendirmeyi düşünsel-biçimsel ve teknik yönleriyle kavrayabilme,
Projenin kavramsal çerçevesini, bildirgesini, dosya şeklinde sunum tekniklerini öğrenebilme,
Sergileme biçimlerini, disiplinin türüne göre görsel yapılanmaları kavrayabilme,
Görsel yapılanmanın ilişkilerini, farklılıklarını ve benzerliklerini ortaya çıkarabilme,
Bauhaus tasarım ekolü: İşlevsellik, formu standartlaştırabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat ve görsel biçimlendirme ilişkileri, Düşünsel ve biçimsel yapılanmalar,
2. Hafta  Görsel biçimlendirmenin estetik boyutu, Görsel biçimlendirme yöntemleri,
3. Hafta  Gerçekçi anlatım, soyutlama, biçim bozma, Başkalaşım, metaforik anlatım, kavramsal anlatım
4. Hafta  Gerçekçi anlatım, soyutlama, biçim bozma, Başkalaşım, metaforik anlatım, kavramsal anlatım
5. Hafta   Bauhaus tasarım ekolü: İşlevsellik,
6. Hafta   Bauhaus tasarım ekolü: formun standartlaştırılması,
7. Hafta   Ara sınav,
8. Hafta   Bauhaus tasarım ekolü: yenilikçi malzeme kullanımı
9. Hafta   Rengin varlığı ve yapısı,
10. Hafta  Renk malzeme ilişkisi,
11. Hafta   Renklerin psikolojik etkileri,
12. Hafta   Renklerin sembol özellikleri,
13. Hafta   Renklerin sosyolojik anlamları,
14. Hafta   Renk trendlerinin belirlenmesi,
15. Hafta   Biçim ve rengin işlev ile ilişkisi
16. Hafta  Sunum, sergileme, değerlendirme.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. ALPAN, Zeki. , Tekstilde Renk (Basılmamıs Doçentlik Tezi), M.S.Ü. İstanbul, 1988 2. ANTONOFF, Roman., Die Farben der Textilien, Gesamtverband der Deutschen Textilveredlungsindustrie E.V. Frankfurt 3. HALSE, Albert O. , The Use of Color in Đnteriors, 1968 4. HİLMİOĞLU, Đsmet. , Giysi Tasarımını Yönlendiren Faktörler, (Basılmamıs Yüksek Lisans Çalısması) , M.S.Ü. , Đstanbul , 1993, 5. SAĞOCAK, Mehtap (DURAN), Ergonomik Tasarımda Renk, Uludağ Universitesi Teknik Bilimler Yuksek Okulu, Bursa, 2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için uygun değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
7
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
7
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarımı alanında sanat, kültür ve estetik konularına ilişkin bilgi, beceri, alışkanlık ve değerleri mesleğinde yaratıcı ve üretken biçimde kullanabilme
2
Tekstil tasarımı alanında tasarım prensiplerine dayanarak uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanabilme
3
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları alanında etkin bir şekilde kullanabilme
4
Tekstil tasarımı alanına ilişkin sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri mesleğinde uygulayabilme
5
Tekstil tasarımı alanında sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
6
Çalışmalarında sahip olduğu bilimsel araştırma yöntemleri bilgisini ve problem çözme ve araştırma becerisini kullanabilme
7
Tekstil tasarımı alanında ortaya çıkan sorunları çözümlemeye dayalı yorum becerisi ile çok boyutlu algılar, yaratıcı düşünme, hipotez geliştirme, veri toplama, yorumlama ile açıklar, çözüm bulur ve buna göre tasar oluşturabilme
8
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen ve koleksiyon tasarımları yapabilme
9
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanabilme
10
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranabilme
11
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilir ve tasarlayabilme
12
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yetisini ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilme becerisini rasyonel bir şekilde kullanabilme
13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, tekstil tasarımı ve teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme
14
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı) tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirebilme
15
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu araştırma ve kuram geliştirme bilgisi ile tasarım ve estetik teorisi üzerinde yorum yapar, özgün bilimsel bir çözüm üretebilme