GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SÜSLEME MOTİFLERİNİN ÇAĞDAŞ KUMAŞ TASARIMINA ETKİLERİ/TET 618
Dersin Adı: TÜRK SÜSLEME MOTİFLERİNİN ÇAĞDAŞ KUMAŞ TASARIMINA ETKİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Aysen SOYSALDI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asoysal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bezeme sanatlarının ortaya çıkışı, kaynak ve kökenlerini açıklayabilme.
Motifleri ikonografik olarak çözümleyebilme
Hayvan figürleri ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisini açıklayabilme
Bitkisel formların anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisini açıklayabilme
Süsleme sanatlarında kullanılan motiflerle kompozisyon oluşturabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bezeme sanatlarının ortaya çıkışı, kaynak ve kökenleri.
2. Hafta  Motiflerin ikonografik olarak çözümlemesi
3. Hafta  Hayvan figürleri ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi
4. Hafta  Hayvan figürleri ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi
5. Hafta  Bitkisel formların anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi
6. Hafta  Bitkisel formların anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Geometrik şekillerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi
9. Hafta  Geometrik şekillerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişkisi
10. Hafta  Süsleme sanatlarında kullanılan diğer motiflerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişki
11. Hafta  Süsleme sanatlarında kullanılan diğer motiflerin anlamları ve farklı kültür çevreleri ile ilişki
12. Hafta  Kompozisyon çalışması
13. Hafta  Kompozisyon çalışması
14. Hafta  Kompozisyon çalışması
15. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Birol, A. İ. ve Derman, Ç. (2001). Türk tezyini sanatlarında motifler. İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarımı alanında sanat, kültür ve estetik konularına ilişkin bilgi, beceri, alışkanlık ve değerleri mesleğinde yaratıcı ve üretken biçimde kullanabilmeX
2
Tekstil tasarımı alanında tasarım prensiplerine dayanarak uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanabilmeX
3
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları alanında etkin bir şekilde kullanabilme
4
Tekstil tasarımı alanına ilişkin sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri mesleğinde uygulayabilmeX
5
Tekstil tasarımı alanında sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmeX
6
Çalışmalarında sahip olduğu bilimsel araştırma yöntemleri bilgisini ve problem çözme ve araştırma becerisini kullanabilmeX
7
Tekstil tasarımı alanında ortaya çıkan sorunları çözümlemeye dayalı yorum becerisi ile çok boyutlu algılar, yaratıcı düşünme, hipotez geliştirme, veri toplama, yorumlama ile açıklar, çözüm bulur ve buna göre tasar oluşturabilmeX
8
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen ve koleksiyon tasarımları yapabilmeX
9
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanabilmeX
10
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranabilmeX
11
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilir ve tasarlayabilmeX
12
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yetisini ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilme becerisini rasyonel bir şekilde kullanabilmeX
13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, tekstil tasarımı ve teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmeX
14
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı) tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirebilmeX
15
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu araştırma ve kuram geliştirme bilgisi ile tasarım ve estetik teorisi üzerinde yorum yapar, özgün bilimsel bir çözüm üretebilmeX