GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKSTİL TASARIMINDA FİGÜRATİF BEZEMELER VE KAYNAKLARI/TET 612
Dersin Adı: TEKSTİL TASARIMINDA FİGÜRATİF BEZEMELER VE KAYNAKLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Dr. Sema BİLİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr/site/sbilici/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   sbilici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Orta Asya’dan Anadolu’ya uzanan süreçte Türk kültürünün yayıldığı coğrafya, kronoloji ve kültür çevrelerini tanıyabilme,
Taş,alçı,kağıt,kumaş,ahşap,çini,seramik malzemeler üzerindeki figürlü bezemeler ile heykel örneklerinin stil, form ve bezeme tekniklerini öğrenebilme,
Figür stilinin oluşumu ve gelişiminde inançların rolünü saptayabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Coğrafi belirlemeler, kazı ve araştırmaların ışığında Türk sanatı kavramı tartışılır. Orta Asya: Kronoloji ve kültür çevreleri değerlendirilir,
2. Hafta  Orta Asya: Kronoloji ve kültür çevreleri değerlendirilir,
3. Hafta  Kurgan buluntuları ve duvar resimlerinde Hun hayvan üslubu örnekleri, inançlarla ilişkisi kurularak değerlendirilir,
4. Hafta  Göktürk Sanatında anıt heykeller, kişitaş mezar heykelleri ve mezar taşlarında figürlü bezeme örnekleri değerlendirilir,
5. Hafta  Uygur dönemi heykel, duvar resimleri ve minyatürlerde figür stili ve yabancı etkiler tartışılır,
6. Hafta  Türk-İslam döneminde oluşan yeni figür stilinin özellikleri ve İslamda tasvir yasağı sorunu tartışılır,
7. Hafta   Ara Sınav,
8. Hafta  Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu dönemlerinden figürlü bezeme örnekleri, değerlendirilir.
9. Hafta  Büyük Selçuklu Dönemi figürlü örnekleri değerlendirilir,
10. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi figürlü plastik örnekleri incelenir,
11. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi çini ve seramik sanatında figürlü örnekler değerlendirilir,
12. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi alçı, ahşap ve dokumalarında figürlü örnekler incelenir,
13. Hafta  Anadolu Selçuklu dönemi minyatürlerinde figür stilinin özellikleri değerlendirilir
14. Hafta   Orta Asya’dan Anadolu’ya figür stilinin oluşum ve gelişme süreci; inançlar, yerel ve çevre kültürlerin etkileri,
15. Hafta   Orta Asya’dan Anadolu’ya figür stilinin oluşum ve gelişme süreci; inançlar, yerel ve çevre kültürlerin etkileri,
16. Hafta   Dönem Sonu Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   J.Strzygowski, H.Glück, F.Köprülü, (Tarihsiz). Eski Türk Sanatı ve Avrpa’ya Etkisi, N.Diyarbekirli 1972. Hun Sanatı, İstanbul. G.Öney, 1977. Anadolu Türk Mimarisinde Süsleme ve El sanatları, İstanbul. Z.K.Bilici,1983. ”Anadolu Taş Tezyinatında Hayvan Üslubu (Erkan Devir Örnekleri Üzerine Bir Deneme)”, Arkeoloji- Sanat tarihi Dergisi II, s.,19-27, İzmir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
5
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tekstil tasarımı alanında sanat, kültür ve estetik konularına ilişkin bilgi, beceri, alışkanlık ve değerleri mesleğinde yaratıcı ve üretken biçimde kullanabilmeX
2
Tekstil tasarımı alanında tasarım prensiplerine dayanarak uygun malzeme seçer ve bunları mesleğinde yaratıcı ve üretken olarak kullanabilmeX
3
Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal ve teknik temel kavramları alanında etkin bir şekilde kullanabilmeX
4
Tekstil tasarımı alanına ilişkin sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri mesleğinde uygulayabilmeX
5
Tekstil tasarımı alanında sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmeX
6
Çalışmalarında sahip olduğu bilimsel araştırma yöntemleri bilgisini ve problem çözme ve araştırma becerisini kullanabilmeX
7
Tekstil tasarımı alanında ortaya çıkan sorunları çözümlemeye dayalı yorum becerisi ile çok boyutlu algılar, yaratıcı düşünme, hipotez geliştirme, veri toplama, yorumlama ile açıklar, çözüm bulur ve buna göre tasar oluşturabilme
8
Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen ve koleksiyon tasarımları yapabilmeX
9
Tekstil tasarımı sunum tekniklerini (illüstrasyon, portfolyo hazırlama, multimedya vs. ) etkin bir şekilde kullanabilmeX
10
Tekstil tasarımı alanında mesleği ile ilgili mevzuatlara, ilkelere, değerlere, mesleki ve etik kurallarına uygun davranabilmeX
11
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilir ve tasarlayabilmeX
12
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu bireysel çalışma ve bağımsız karar verebilme yetisini ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışabilme becerisini rasyonel bir şekilde kullanabilmeX
13
Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyip, tekstil tasarımı ve teknolojisi alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilmeX
14
Seçmiş olduğu tekstil alanında (dokuma, örme, baskı) tasarım unsur ve ilkelerine dayalı tekstil ürünlerinin ve tekniklerinin etkin olarak kullanıldığı koleksiyon geliştirebilmeX
15
Tekstil tasarımı alanında sahip olduğu araştırma ve kuram geliştirme bilgisi ile tasarım ve estetik teorisi üzerinde yorum yapar, özgün bilimsel bir çözüm üretebilmeX