GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MÜZE TASARIMI VE KORUMA/KOB 614
Dersin Adı: MÜZE TASARIMI VE KORUMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Muna Silav
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/muna
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  muna@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Müze tasarımına koruma açısından özgün bakış açısıyla bakabilme
Müze tasarımına yönelik bilgi ve becerileri eleştirel (karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla geliştirebilme
Kültürel varlıkların korunması ve sergilenmesi konularında duyarlı ve etik bilince sahip araştırmacı ve uygulamacı bireyler yetiştirebilme
Çağdaş müze tasarımının ölçek ve içeriğinin nasıl geliştiği ve değiştiğini anlayabilme ve tasarımda bu yaklaşımları kullanabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğinin anlatılması, Müze kavramının tarihsel süreci , değişen müzecilik anlayışı
2. Hafta  Müze türleri ve tasarım prensipleri ve müze işlevleri
3. Hafta  Müze tasarımı yaklaşımları ve değişen kuramsal alt yapı ve müze ihtiyaç programları
4. Hafta  Müze tasarımı-sergileme üniteleri ve tasarım ilkeleri
5. Hafta  Müze tasarımı-aydınlatma ve iklimlendirme
6. Hafta  Müze tasarımı-digital sergileme ve teknolojileri
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Müze, koruma
9. Hafta  Müze, koruma
10. Hafta  Müze, koruma ve belgeleme
11. Hafta  Araştırma konusu belirleme ve veri toplama
12. Hafta  Araştırma konuları üzerine teorik çalışma
13. Hafta  Araştırma konuları üzerine teorik çalışma
14. Hafta  Araştırma konuları üzerine teorik çalışma
15. Hafta  Seminer
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Dean, D. (1994) Museum Exhibiton, Theory and practice, Routledge, London. Zeiger, Mimi (2005) New Museum Architecture : Innovative Buildings From Around the World
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
2
20
40
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
168
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X