GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RESİM KORUMA ARAŞTIRMALARI/KOB 606
Dersin Adı: RESİM KORUMA ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tablo ve duvar resminin sorunlarına karşı belgeleme çalışması yapabilen, kabul gören geçerli kriterlere göre sorunlara çözüm geliştirmek.
Yapılan uygulamaları değerlendirme bilgi ve tecrübesine sahip olmak.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tablo resminde ön tespit ve belgeleme yöntemlerinin araştırılması
2. Hafta  Tablo resimde taşıyıcı malzeme de onarım yöntemlerinin araştırılması
3. Hafta  Tablo resimde yüzey temizliğinde kullanılan yöntem ve malzemelerin tartışılması
4. Hafta  Tablo resimde boya ve bağlayıcıların sağlamlaştırılmasına yönelik uygulamaların tartışılması
5. Hafta  Tablo resimde rötuş ve tamamlama uygulamaların araştırılması
6. Hafta  Tablo resminde önleyici koruma yöntemlerinin tartışılması
7. Hafta  Tablo resminde önleyici koruma yöntemlerinin tartışılması
8. Hafta  Değerlendirme
9. Hafta  Duvar resminde ön tespit ve belgeleme yöntemlerinin araştırılması
10. Hafta  Duvar resminde alt yapı öğelerinin onarım yöntemlerinin araştırılması
11. Hafta  Duvar resminde yüzey temizliğinde kullanılan yöntem ve malzemelerin tartışılması
12. Hafta  Duvar resminde boya tabakaların sağlamlaştırılmasında kullanılan yöntemlerin araştırılması
13. Hafta  Duvar resminde pigmentlerin sağlamlaştırılmasına yönelik uygulamaların tartışılması
14. Hafta  Duvar resminde önleyici koruma yöntemlerinin tartışılması
15. Hafta  Duvar resminde önleyici koruma yöntemlerinin tartışılması
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Paola ve Laura Mora, La Conservazione delle Pitture Murali,Milano 1999. Ananim, La Conservazione sulla Scavo Archeologico, Roma 1986. Mauro Matteini-Arcangelo Moles, La chimica nel restauro, firenze, 1989. -Mora, P. – Mora L. – Philippot, P., Conservation Of Wall Paintings, ICCROM.1984: - Eskici, B., “Side Liman Hamamı Sıva Ve Duvar Resimlerini Koruma Çalışmaları”, 24 – 28 Mayıs 2004 (Konya), 20. Arkeometri Sonuçları Toplantısı, Ankara, 27 – 37. - Nicolaus, K., The Restoration Of Paintings, 1999, Cologne.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
6
4
24
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
163
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X