GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KORUMADA PLANLAMA VE PROJELENDİRME/KOB 602
Dersin Adı: KORUMADA PLANLAMA VE PROJELENDİRME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tek başına veya grup içi koruma uygulamalarında sorunların tespiti ve çözümle yönelik iş dökümü hazırlama.
Çalışma ortamında gerekli imkân ve şartları değerlendirerek uygun yöntem ve uygulamaları belirleme.
Proje geliştirme, uygulama bilgi ve beceri, tutum ve davranışına sahip olma.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Planlama ve projelendirme kavramları
2. Hafta  Yapım ve teknik özelliklerinin etüdü
3. Hafta  Mevcut durumun tespiti, mevcut bilgi ve belge kaynaklarının araştırılması
4. Hafta  Çalışan ve Malzeme organizasyonu
5. Hafta  Çalışma (laboratuar) ortamının organizasyonu
6. Hafta  Çalışma (açık alan) ortamının organizasyonu
7. Hafta  Mimari malzeme korumada organizasyon
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Çalışma sürecinin belgelenmesi
10. Hafta  Malzeme-yapım teknikleri tespit uygulaması
11. Hafta  Seçilmiş çalışmada ön inceleme uygulaması
12. Hafta  Seçilmiş taşınabilir eser grubunda (laboratuar ortamı) planlama uygulaması
13. Hafta  Seçilmiş taşınabilir eser grubunda(arkeolojik alan) planlama uygulaması
14. Hafta  Mimari malzeme korumada planlama uygulaması
15. Hafta  Arkeolojik sitte koruma yönetimi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
6
4
24
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X