GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KORUMA KURAMLARI VE ELEŞTİRİSİ/KOB 601
Dersin Adı: KORUMA KURAMLARI VE ELEŞTİRİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Koruma kuramları hakkında bilgilenme, kuramlar arasında karşılaştırma yapabilme, ulusal ve uluslar arası koruma mevzuatı hakkında bilgilenme.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Koruma Kuramının Kapsam ve Anlamı
2. Hafta  19. yüzyıl Fransa’sında Koruma Kuramının Gelişi ve Viollet-le-Duc’ün Üslup Birliği Anlayışı
3. Hafta  Anti-Restorasyon Akımı ve J. Ruskin ile W. Morris’in Yaklaşımları
4. Hafta  19. Yüzyıl İtalya’sında Gelişen Kuramlar
5. Hafta  Çağdaş Restorasyon Kuramı ve Camillo Boito ve Gustavo Giovannoni
6. Hafta  Korumada Önem Taşıyan Uluslararası İlk Tüzükler:Carta Del Restauro
7. Hafta  Korumada Önem Taşıyan Uluslararası İlk Tüzükler: Atina Anlaşması
8. Hafta  Değerlendirme
9. Hafta  Osmanlı Dünyasında Anıt ve Çevre Koruma Konusundaki Yaklaşımlar
10. Hafta  Osmanlı Dünyasında Anıt ve Çevre Koruma Konusundaki Yaklaşımlar
11. Hafta  Dünya Savaşları Ertesinde Koruma Kuramının Gelişimi ve Venedik Tüzüğü
12. Hafta  Türkiye’de Koruma Anlayışının Evrimi
13. Hafta  Türkiye’de Korumanın Yasal ve Örgütsel Durumunun İncelenmesi
14. Hafta  ICOMOS’un Korumayla İlgili Yayınladığı Çeşitli Tüzükler, Belgeler
15. Hafta  UNESCO Dünya Miras Listesi, Türkiye’den Listeye Dahil Olanlar ve Sorunları
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  İ.T.Ü Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Anabilim Dalı Ders Notları Binan Can, Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslar Arası Evrim Süreci, İstanbul, YTÜ Yayını,1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yayını, 1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayını. ICOMOS (Ed.) International Charters for Conservation and Restoration, Monuments and Sites I, Münih 2001. Kuban, D., “Restorasyon Kriterleri ve Carta del Restauro”, Vakıflar Dergisi, Cilt V, Ankara 1962.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
6
4
24
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslar arası geçerliliği olan kavram ve ilkeleri tanımlar; ilgili meslek elemanlarıyla ortak dil kullanımını sağlayacak ölçüde mesleki terminolojiyi kullanır.X
2
Kültür varlıkları korunması alanında yapılacak çalışmalarda bilimsel geçerliliği kabul edilen inceleme ve araştırma teknik ve yöntemlerini kullanır.X
3
Koruma alanında kuramsal bilgileri, uygulama yöntemlerini ve tekniklerini mesleki ölçütler ışığında, eleştirel bakış açısıyla yorumlar ve değerlendirir.X
4
Teorik bilgi kazanımlarını ve uygulama deneyimlerini, alanıyla ilgili çalışmaların yapıldığı laboratuvar, müze ve koruma projeleri ve kazı alanlarındaki çalışmalarda etkili olarak kullanılır.X
5
Koruma ve onarım sorunlarına karşı bilgi ve deneyimlerini yanında bilimsel inceleme, araştırma, analiz, sentez, yöntem ve tekniklerini kullanarak çözüm geliştirme becerisine sahiptir.X
6
Görev aldığı çalışma ortamını uygun kılmak için planlama ve etkinlikler geliştirir, gerektiğinde geliştirmek ve değiştirmeye yönelik eylemi organize edebilir.X
7
Görev aldığı çalışma ortamında, koruma ve onarım konularında karşılaşılan sorunların çözümünde, bilgi ve deneyim sürecini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar, çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ilgili taraflarca paylaşır.X
8
Koruma bilimine katkıda bulunacak bireysel ve disiplinler arası bilimsel araştırma yapabilir ve danışmanlık hizmetleri sunabilir.X
9
Koruma alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanılır.X
10
Mesleki deneyimlerle bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirme; değişime, yeniliğe ve açık olma nosyonuna sahip olur.X