GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PLASTİK DEĞERLER AÇISINDAN KÜLTÜR VARLIKLARI/HEY 616
Dersin Adı: PLASTİK DEĞERLER AÇISINDAN KÜLTÜR VARLIKLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Bekir ESKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/bekireskici
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bekireskici@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Heykel ve rölyef sanatının oluşumu ve gelişiminde dönem ve bölgesel özelliklerin rolünü saptama ve değerlendirme yetisi geliştirmek.
Heykel ve rölyef sanatın oluşumu ve gelişiminde kültürlerin ve inançların rolünü saptayabilme bilgisine sahip olmak.
Sanat eleştirisine yönelik olarak sistemli bir alt yapı oluşturmak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kültür varlığı, kültürel değerler ve plastik değerlerin kavramsal içeriği
2. Hafta  Plastik değerler bakımından rölyef sanatı tarihine bakış
3. Hafta  Rölyef sanatında malzeme biçim ilişkisi
4. Hafta  Türk öncesi Anadolu uygarlıklarında heykel ve rölyet sanatının gelişimi
5. Hafta  Orta Asya Türk sanatında heykel ve rölyef
6. Hafta  İslam sanatlarında heykel ve rölyef
7. Hafta  Anadolu Selçuklu sanatında taş heykel ve rölyef
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Anadolu Selçuk Mimarisinde taş plastik
10. Hafta  Osmanlı mimarisinde taş plastik
11. Hafta  Batılılaşma dönemi Osmanlı sanatında taş plastik
12. Hafta  Kültür varlığı olarak plastik değer taşıyan sanat eserlerini koruma sorunları
13. Hafta  Kültür varlığı olarak plastik değer taşıyan sanat eserlerini koruma yöntemleri
14. Hafta  Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne teknik gezi  
15. Hafta  Ankara Resim ve Heykel Müzesi’ne teknik gezi
16. Hafta  Dönem sonu sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alanla ilgili yazılı ve görsel kaynak taranması.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
3
48
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
6
4
24
 Sunu hazırlama
6
4
24
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
163
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yükseklisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX