GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK HEYKEL SANATININ KAYNAK ve SORUNLARI/HEY 606
Dersin Adı: TÜRK HEYKEL SANATININ KAYNAK ve SORUNLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof.Dr. Vildan ÇETİNTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç.1 Türk Heykel Sanatının Orta Asya Kaynaklarını öğrenebilir
Ö.Ç.2 Türk heykel sanatının tarih içerisindeki gelişim sürecine dair sorunlarını kavrayabilir.
Ö.Ç.3 Günümüz Türk Heykel Sanatının sorunlarını kavrayabilir, çözümler önerebilir






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Örn: There is no prerequisite or co-requisite for this cours
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, Terminolojik bilgi sunumu
2. Hafta  İslamiyet Öncesi Türk Heykel Sanatının Orta Asya kaynakları
3. Hafta  İslamiyet Öncesi Türk Heykel Sanatının Orta Asya kaynakları
4. Hafta  İslamiyet Sonrası Türk Heykel Sanatının Orta Asya kaynakları
5. Hafta  Anadolu Selçuklu Dönemi Türk Heykel Sanatının Kaynakları
6. Hafta  Türk Heykel Sanatının Osmanlı Dönemi'ndeki yeri ve sorunları
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  Türk Heykel Sanatının Osmanlı Dönemi'ndeki yeri ve Sorunları
9. Hafta  Osmanlı Dönemi Batılılaşma Hareketleri Çerçevesinde Türk heykel Sanatı ve sorunları
10. Hafta  Sanayi-i Nefise ve Heykel Eğitimi ve sorunları
11. Hafta  Türk Heykel Sanatında Yabancıların Rolü ve sorunları
12. Hafta  Abdülaziz Dönemi Heykel Sanatındaki Gelişmeler ve sorunları
13. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, sorunları ,Yabancı uzmanlardan yararlanma
14. Hafta  Cumhuriyet Dönemi Türk Heykeli, sorunları ,Yabancı uzmanlardan yararlanma
15. Hafta  Heykelde Çağı yakalama Çabaları ve sorunları, özgün ve özgür heykele doğru çağdaş atılımlar ve sorunları
16. Hafta  DÖNEM SONU SINAVI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders sormlusunun notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yükseklisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX