GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEYKEL RESTORASYONU/HEY 619
Dersin Adı: HEYKEL RESTORASYONU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Yaşar Selçuk ŞENER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ssener
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ssener@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Koruma ve onarım alanında uluslar arası kabul gören temel kabul gören ilke ve yaklaşımları tanımlar.
Koruma ve onarım uygulamalarını bireysel veya gerektiğinde grup içerisinde paylaşımla yürütür.
Seçilen temizlik, sağlamlaştırma ve yapıştırma-birleştirme yönteminin avantajlarını ve dezavantajlarını sıralar.
Taş temizliği, sağlamlaştırma ve yapıştırma uygulamalarında gerekli malzeme hazırlığını organize eder.
Taşta temizlik, sağlamlaştırma ve yapıştırma-birleştirme için seçilen yöntemin uygulamasını gerçekleştirir.
Taş eserlerde yapıştırma, temizlik ve sağlamlaştırma uygulamalarında bilinen temel uygulama aletlerini başarı ile kullanır.
Taş eserde etkin koruma uygulaması sonrasında belgeleme amaçlı “çalışma raporu” hazırlar.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Taş eser temizliğinde temel yaklaşımlar ve etikler
2. Hafta  Eski eser temizliğinde bilinen, uygun olan –olmayan yöntemler
3. Hafta  Siyah tabaka temizliği, yöntem ve uygulamaları Kalker ve kalkerli tabakaların temizliği
4. Hafta  Pas ve bakır tuzları lekelerinin temizliği Organik madde lekelerinin temizliği
5. Hafta  Boyalı ve aşırı tahrip olmuş yüzeylerin temizliği Eriyebilir tuzların taş eser bünyesinden çıkarılması
6. Hafta  Gelişmiş bitki, otların temizliği-mikroorganizmaların dezenfektasyonu
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Temizlik yöntemlerinin seçiminde genel kriter ve değerlendirmeler
9. Hafta  Sağlamlaştırma- sağlamlaştırmada uygulama yöntemleri Organik ve inorganik sağlamlaştırıcılar arasındaki başlıca farklılıklar
10. Hafta  Taş bünyesinde türlere göre sağlamlaştırma Sağlamlaştırma yöntemlerinin ve malzemelerinin seçiminde kriterler ve değerlendirmeler
11. Hafta   Yapıştırma- Birleştirme Aşamaları
12. Hafta  Yapıştırma- Birleştirme Uygulamaları
13. Hafta  Yapıştırma- Birleştirme Uygulamaları
14. Hafta  Destek Malzemeleri Kullanılarak Yapılan Yapıştırma-Birleştirme
15. Hafta  Destek Malzemeleri Kullanılarak Yapılan Yapıştırma-Birleştirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Lazzarini, L., Tabasso, M.L., İl Restauro della Pietra,Padova, 1992; Torraca, G., Porous Building materials, ICCROM, Roma, 1981; Lazzarini, L., Tabasso, M.L., İl Restauro della Pietra,Padova, 1992; Lazzarini, L., La Pulitura dei materiali da costruzione e scultura: metodi indusriale e di restauro, Padova, 1981; Mora, P.,-Mora, L.,Metodo per rimozione di incrostazioeni su pietra calcaree e dipinti murali, İstituto di Fisica Tecnica dell’Universita di Roma, C.N.R. Centro di studio Cause di Dipartimento e Metodi di Conservazione delle Opere d’Arte, Pubbl. n.12, Roma, 1972; Martini, A., Utillita del Laser nel restauro della pietra e del marmo, Quadernidella Sopr.ai Beni AA.SS di Venezia, n.7, 1978, pp.151-154; Svelto, O., Principi del Laser Milano, 1972; The Conservation of stone, I, Bologna, 1976; The Conservation of Stone, II, Bologna, 1981; Deterioration and Conservation of Stone, Lausanne, 1985.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
7
3
21
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
3
15
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
7
2
14
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
3
8
24
 Sunum
3
2
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yükseklisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilme
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesi
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilme
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilme
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilme
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX