GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANATTA KÜLTÜREL ETKİLEŞİMLER/HEY 611
Dersin Adı: SANATTA KÜLTÜREL ETKİLEŞİMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Vildan ÇETİNTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  vildanc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç.1 Dünya Üzerindeki kültürlerin ve Kültür Etkileşimlerinin sanat ve tasarımdaki yeri ve önemini anlayabilme
Ö.Ç.2 Farklı kültürleri ve bu kültürlerin birbirleri üzerindeki etkilerini kavrayabilme
Ö Ç.3 Özgün tasarımlar için kendi ülke kültürünü ve kaynaklarını iyi tanıyıp değerlendirebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders içeriğinin tanımı
2. Hafta  Terminolojik bilgi sunumu
3. Hafta  Kültür, uygarlık, sanat, zanaat, Tasarım, estetik ve sosyal, politik ve ekonomik ortam gibi temel kavramlar
4. Hafta  Art- Noveuau zanaattan tasarıma geçiş Art-Noveua the transition from craft to design
5. Hafta   Sanayi devrimi sonrası İngiltere’de Çin , Hindistan gibi uzak doğu ülkeleri kültür etkileşimleri
6. Hafta  Bauhaus (1019-1925)
7. Hafta  ARA SINAV
8. Hafta  XX. Yüzyılda Avrupa ve Amerikan Sanatında Kültür Etkileşimleri
9. Hafta  Günümüz Sanatında Kültür Etkileşimleri
10. Hafta  Sanatta özgünlükte yerel kültürün önemi
11. Hafta  Sunum
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sunum
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  HOBSBAWM E.J. Sanayi ve İmparatorluk, 2005, Dost Kitabevi Ankara GÜRER, Latife. Temel Tasarım, Teknik Üniversite Matbaası, İstanbul 1990 SAUSMAREZ, B.Basic Design, Reinhold Publishing Corp.,New York 1968 DENEL,Bilgi. Temel Tasarım ve Yaratıcılık, Ankara 1981 İPŞİROĞLU, Nazan, Mazhar, Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 READ, Herbert. The Philosophy of Modern Art, Meridien Book New York 1961 TİMUÇİN ,Afşar. Estetik, Bulut Yayınları,İstanbul, 2008
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yükseklisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX