GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEYKEL ATÖLYE/HEY 601
Dersin Adı: HEYKEL ATÖLYE
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Aysun Altunöz YONUK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  aysun.altunozyonuk@gmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aysun.altunozyonuk@gmail.com ayonuk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gözlemleme, analiz yapabilme, akılcı ve analitik çözüm odaklı çalışabilme yetisi kazandırma becerisini geliştirebilme.
3 boyutlu formların analizlerini yapabilme, kütle ve ışık kavramlarını tasarımlarında yerinde ve gerektiği gibi kullanılabilme.
Yüzey, form, boşluk kavramlarını kavrayabilme yetisini geliştirebilme.
Özellikle kil ve hazır malzemeler ile üç boyutlu tasarımlar oluşturma ve mekan ile beraber değerlendirebilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Heykel Atölye, Ağaç-Taş ev Metal Atölye, Heykel ve Çevre
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  3 boyutlu formların analizleri.
2. Hafta  Alet ve malzemeyi tanıma gerekli konstrüksiyonların yapılması
3. Hafta  Proje taslaklar üzerinde eskiz çalışmaları ve maket yapımı.
4. Hafta  Projelerin malzemeye aktarılması
5. Hafta  Projelerin malzemeye aktarılması
6. Hafta  Projelerin malzemeye aktarılması
7. Hafta  Proje taslaklar üzerinde eskiz çalışmaları veya maket yapımı.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Projelerin malzemeye veya mekana aktarılması
10. Hafta  Projelerin malzemeye mekana aktarılması
11. Hafta  Projelerin malzemeye mekana aktarılması
12. Hafta  Projelerin malzemeye mekana aktarılması
13. Hafta  Projelerin sözlü savunusu
14. Hafta  Proje değerlendirmesi ve sergilenmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alanla ilgili yazılı ve görsel kaynak Bienal, Sergi ve benzer basılı dokümanların taranması.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
8
8
64
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yükseklisans döneminde öğrencinin sağladığı birikimin, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürebilmeX
2
Sanatsal niteliğin boyutlarının lisansüstü düzeyde tartışabilme ve uygulayabilmeX
3
Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını kavrayabilmeX
4
Plastik sanatlarda uygulamaların anlaşılabilmesi, bunların proje ve sunum hazırlamadaki rolünün incelenmesiX
5
Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaların ilişkilerini kavrayabilmeX
6
Güncel sanat dinamikleri ve bu alanda yapılan tartışmaları inceleyebilme ve okumalar yapabilmeX
7
Başlangıcından günümüze geniş bir repertuar meydana getiren Türk Sanatı’nın biçim, teknik ve estetik özellikleriyle ele alarak inceleyebilmeX
8
Sanat yapıtının eleştiri mantığını farklı dönem koşullarına göre teknik, estetik, sosyo-ekonomik, siyasal bağlamda ortaya koyarak, eleştirel bakış açısının oluşturabilmeX
9
Tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilmeX
10
Sanat kültürü ve heykel donanımı kazandırabilme, sanatsal yaratıcılıkta, hangi nedenlerin hangi etkilere hangi düzeyde hangi araçlarla yol açtığını kavratabilme ve sanatsal yaratıcılığı geliştirebilmeX