GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERBEST GRAFİK TASARIM/GRS 604
Dersin Adı: SERBEST GRAFİK TASARIM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. MİTHAT YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Yrd.Doç.Dr. MİTHAT YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Yrd.Doç.Dr. MİTHAT YILMAZ
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme,
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi. Disiplinler arası ortak çalışabilme,
Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme,
toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  I. Dönemde yapılan çalışmalardaki gelişim sürecinin irdelenmesi.
2. Hafta  Öğrencinin seçeceği proje konusunun teorik altyapısını oluşturmaya başlaması.
3. Hafta  Uygulama.
4. Hafta  Öğrencinin temasının çözümlenmesine yönelik metin hazırlaması.
5. Hafta  Sanatçı daveti ve tartışma.
6. Hafta  Uygulama.
7. Hafta  Uygulama.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Uygulama
10. Hafta  Uygulama.
11. Hafta  Uygulama.
12. Hafta  Sunum
13. Hafta  Sunum
14. Hafta  Sergileme ve değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Journal Of Cultural Research İn Art Education, United States Society For Education Through Art, Volume: 22, Usa, 99-115 (2004). Art Nature Dialogues : İnterviews With Environmental Artists / John K. Grande ; Foreword By Edward Lucie-Smith Albany : State University Of New York Press, C2004. Urban Avant-Gardes : Art, Architecture And Change / Malcolm Miles. London : Routledge, 2004 Miles, Malcolm.; Art İn Focus, Peoria , Il: Glencoe; Ragans , R: Arttalk, Glencoe (1995) John Plowmen. The Manuel Of Sculpture Techineues. A&C London 2004 Dorothy Arthur. Modelling In Clay. London 2003 John Berger. Sanat Ve Devrim. Çev. Bilge Berker. Ank. 1987 Wrringer, Wlhem. Soyutlama Ve Özdeşleyim. Ç. İ. Tunalı. Remzi K. 1985 Süreli Yayınlar, İlgili Makale Ve Kataloglar Hofmann, werner.die plastik des 20. Jahhunderts, fischer bucherei .1958 Huyghe,Fene. L’art Et Homme, Larousse Iıı Paris 1961 Paul Klee. Çağdaş Sanat Kuramları. Ankara Dost Y. 1985 Chipp. H., Theories of Modern Art (1968), Hart
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
2
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
13
3
39
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X