GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKLAM TASARIMI/GRS 603
Dersin Adı: REKLAM TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Birsen ÇEKEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/birsenceken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  birsenceken.gazi.edu.tr, birsenceken@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günümüzde reklamcılığın varolduğu mecralar gittikçe genişlemekte ve reklam tasarımının grafik tasarım ile ilişkisi katlanarak artmaktadır.
Bu ders, grafik tasarımın en aktif kullanıldığı alanlardan biri olan reklam tasarımı alanındaki uygulamalarını analiz etme
ve bir kuruluşun, bir olayın, bir düşüncenin ya da ürünün tanıtımına yönelik çeşitli alanlarda özgün projeler üretmeyi amaçlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma. Dersin içeriği ile ilgili bilgilendirme.
2. Hafta  Öğrencilerin sanatsal uygulamalarındaki düzeylerinin tespiti.
3. Hafta  Reklam tasarımının farklı mecralarda uygulamaları ile ilgili görsel ve teorik araştırmaların yapılması ve atölyede tartışılması.
4. Hafta  Uygulama projesine giriş. Değişik mecralarda reklam tasarımları üretme, özgün çalışmaların yapılması.
5. Hafta  Uygulama.
6. Hafta  Ara sınav
7. Hafta  Grafik tasarım ve reklam tasarımında retorik prensiplerin kullanılmasına giriş.
8. Hafta  Öğrencilerin seçtikleri konularda retorik figürleri kullanarak farklı anlatım biçimleri ile çeşitli uygulamalar yapması.
9. Hafta  Uygulama.
10. Hafta  Uygulama.
11. Hafta  Grup eleştirisi.
12. Hafta  Uygulama.
13. Hafta  Uygulama.
14. Hafta  Sergileme ve değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.basım, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara. Williamson, Judith (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji, 1.basım, Ütopya yayınları, Ankara Williamson, Judith (1998), Kadın Bir Adadır: Dişilik ve Sömürgecilik,(der) Tania Modleski, Eğlence İncelemeleri, Metis yayınları:İstanbul. Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. Burton, Gareme (1195), Görünenden Fazlası, Çeviren; Nefin Dinç, Alan Yayıncılık, İstanbul Botton, Alain (2005), Statü Endişesi, 3.baskı, Sel yayınları, İstanbul. Pells, Richard (2001), 20.Yüzyılda Küresel Kültür Miti ve Tehditi: Modernizmden Film Endüstrisine, Küreselleşme ve Modernleşme Sürecinde Kültürel Kimlik, Konrad Adenauer Vakfı Yayınları Rutherford, P. (1996). Yeni İkonalar? Televizyonda Reklam Sanatı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
13
2
26
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X