GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİSİPLİNLERARASI OKUMALAR/GRS 608
Dersin Adı: DİSİPLİNLERARASI OKUMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  DOÇ.DR. GÜLTEKİN AKENGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  DOÇ.DR. GÜLTEKİN AKENGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  DOÇ.DR. GÜLTEKİN AKENGİN
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1)Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme,
2)Farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersle ilgili genel görüşlerin ve ders akısının incelenmesi
2. Hafta  Grafik tasarımla kesişen farklı disiplinlerden öğrencilerin de araştırma ve önerileri doğrultusunda okumalar seçilmesi.
3. Hafta  Okumalara yönelik tartışmalar.
4. Hafta  Okumalara yönelik tartışmalar.
5. Hafta  Okumalara yönelik tartışmalar.
6. Hafta  Ara sınav.
7. Hafta  Okumalara yönelik tartışmalar.
8. Hafta  Okumalara yönelik tartışmalar.
9. Hafta  Okumalara yönelik tartışmalar.
10. Hafta  Okumalardan beslenerek seçilen bir konuda araştırma makalesi yazma.
11. Hafta  Makalenin kritikler doğrultusunda gelişimi.
12. Hafta  Makalenin kritikler doğrultusunda gelişimi.
13. Hafta  Makalenin kritikler doğrultusunda gelişimi.
14. Hafta  Sunum ve Değerlendirme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Özgen, Levin. (2005). Ütopya ve Tasarım. Ankara: Ürün Yayınları. Uçar, Tevfik Fikret. (2004). Görsel Iletisim Ve Grafik Tasarım. Inkılap Kitabevi. Weill, Alain. (2008). Grafik Tasarım. Yapı Kredi Y ayınları. Grafik Tasarım Ne Içindir?. Y .E.M Yayınevi. Kınık, Mustafa (2005). Grafik Tasarım&Üretim Teknolojileri Asil Y ayın Dagıtım Nalça, Akın. (2005). Sürekli Bir Yenilginin Gölgesinde Grafik Tasarım Manifestosu. Metis Y ayınları. Teker, Ulufer. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. Y orum Sanat ve Yayınc ılık. Bielefeld, Bert. El Khouli. (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. Y .E.M Y ayınevi. Gen, Elçin. Altun, Ali. Aliçavusoglu, Esra. (2009). Bauhaus: Modernlesmenin Tasarımı & Türkiye'de Mimarlık, Sanat, Tasarım Egitimi Ve Bauhaus Iletis im Yayınları Barnard, Malcolm. (2002). Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür. Ütopya Yayınevi. Tunalı, Ismail. (2002). Tasarım Felsefesine Giris. Y .E.M Yayınevi. Foster, Hal. (2004). Tasarım ve Suç. I letisim Y ayınları. Içelli, Orhan. Polat, Rec
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
10
4
40
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X