GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOK DİSİPLİNLİ GRAFİK TASARIM I/GRS 605
Dersin Adı: ÇOK DİSİPLİNLİ GRAFİK TASARIM I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Armağan Gökçearslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Doç. Armağan Gökçearslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Doç. Armağan Gökçearslan
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Grafik tasarımın çeşitli disiplinleri hakkında kapsamlı araştırmalar yapılması, tartışılması.
2. Hafta  Derse uygun olabilecek konu seçimi için ön çalışma. Öğrenciyi yönlendirme, kaynak araştırması.
3. Hafta  Proje konularının seçimi.
4. Hafta  Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
5. Hafta  Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
6. Hafta  Uygulamaya yönelik olası durumların araştırılması.
7. Hafta  Projelerin takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
8. Hafta  Projelerin takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
9. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
10. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
11. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
12. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
13. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
14. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
15. Hafta  Haftalık takiplerle projelerin işleyişleri konusunda tartışma ve yönlendirme.
16. Hafta  Sergileme ve sunum.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Berkun, Scott. 2008, Making Things Happen, O’Reilly, Cambridge. Berman, David. 2008, Do Good Design, Peachpit Press, Berkeley. Careri, Francesco. 2003, Walkscapes: Walking As an Aesthetic Practice; Gustavo Gili, Barcelona. Dondis, Donis. 1973, A Primer of Visual Literacy, The MIT Press, Cambridge. Fletcher, Alan. 2001, The Art of Looking Sideways, Phaidon Press, London. Frutiger, Adrian. 1989, Signs and Symbols, Studio Editions, London. Hollis, Richard. 1994, Graphic Design. A Concise History, Thames & Hudson, London. Gibson, David. 2009, The Wayfinding Handbook, P.A. Press, New York. Glaser, Milton. 2008, Drawing is Thinking, Overlook Press, New York. Grau, Oliver. 2007, MediaArtHistories, MIT Press, Cambridge. Heller, Steven. 2005, The Education of a Graphic Designer, Allworth Press, New York. Hofmann, Armin. 2001, Graphic Design Manual: Principles and Practice, Niggli, Sulgen. Hora, Mies. 2005, Official Signs and Icons Collection, Stony Point, New York. Hyland, A. and B
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
1
 Ödev
1
1
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
13
2
26
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X