GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKLAM ELEŞTİRİSİ/GRS 609
Dersin Adı: REKLAM ELEŞTİRİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Birsen Çeken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Birsen Çeken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Birsen Çeken
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
)Bir reklamın nasıl ve hangi bakış açılarına göre değerlendilebileceği konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
2)Reklam tasarımı ve sorunları hakkında tartışabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olacaklardır.
3)Reklam tasarımında yaşanan gelişmeleri tasarımlar üzerinde kullanabilecek ve yorumlayabileceklerdir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Günümüz reklamcığına genel bir bakış.
2. Hafta  Reklam çözümemesi ve eleştirilerine giriş
3. Hafta  Görmenin önem kazanması ve sözün düşüşü
4. Hafta  Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık
5. Hafta  Göstergebilimsel analiz.
6. Hafta  Reklam-Kültür İlişkisinin Tüketim Toplumu Üzerinden Kurulması
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
9. Hafta  Reklamlarda Anlam ve İdeoloji
10. Hafta  Teknoloji ve Kadın: (Bilişim Teknolojileri Reklâmlarında Toplumsal Cinsiyet Örüntüleri) Kozmetik Reklamlarında Kadın Temsili.
11. Hafta  Reklamlarda 'sınıf' olgusu: Tüketim Kültüründe Reklamlarla Belirlenen Yeni Toplumsal Kimlikler (Toplumbilimsel ve Marksist Eleştiri )
12. Hafta  Otomobil Reklamları, Saat Reklamları, Kredi kartı Reklamları
13. Hafta  Globalleşme ve Tüketim Kültürü
14. Hafta  Reklam-Marka İlişkisi
15. Hafta  Reklam-Marka İlişkisi
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Grafik Sanatlar,Prof.Dr. Adnan Tepecik,Detay Yayıncılık, Ankara: 2002 Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul. Baudrillard, Jean (2004), Tüketim Toplumu, 2. basım, Ark yayınları, İstanbul. Burton, Gareme (1195), Görünenden Fazlası, Çeviren; Nefin Dinç, Alan Yayıncılık, İstanbul Botton, Alain (2005), Statü Endişesi, 3.baskı, Sel yayınları, İstanbul. Dağtaş, Banu (2003), Reklamı Okumak, Ütopya Yayınları, Ankara. Elden, Müge – Ulukök, Özkan – Yeygel, Sinem (2005) , Şimdi Reklamlar, 2.baskı, İletişim Yayınları, İstanbul. Ellul, Jacques (2004), Sözün Düşüşü, 2. basım, Paradigma yayınları, İstanbul. Fiske, John (2003), İletişim Çalışmalarına Giriş, 2. baskı, Bilim ve Sanat yayınları, Ankara. Klein, Naomi (2002), No-Logo, 3.basım, Bilgi yayınları, Ankara. Küçükerdoğan, Rengin (2005), Reklam Söylemi, Es yayınlar, İstanbul. Wernick, Andrew (1996), Promosyon Kültürü Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlatım, 1.basım, Bilim ve Sanat yayınları, An
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
1
 Ödev
1
1
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
12
2
24
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X