GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SERBEST TİPOGRAFİK TASARIM/GRS 607
Dersin Adı: SERBEST TİPOGRAFİK TASARIM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Gültekin Akengin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  Gültekin Akengin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  Gültekin Akengin
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel tipografinin tasarım ilkeleri dışında tasarlama imkanı bulur.
Farklı malzemeleri kullanabilir
Tasarımı farklı alanlarında sunma imkanı bulur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Seçilmiş bir kavram üzerinde tipografik deneme çalışmalarına başlanması.
2. Hafta  Alternatif araştırmalarla denemelerin sürdürülmesi ve kritikler
3. Hafta  Alanın kavram ve terimlerinin açılımı
4. Hafta  Yapılan çalışmaların baskı çıktıları üzerinde toplu kritiklerin yapılması ve düzeltmeler.
5. Hafta  Yapılan çalışmaların baskı çıktıları üzerinde toplu kritiklerin yapılması ve düzeltmeler.
6. Hafta  Bir özdeyiş veya anlamlı bir cümle seçilerek yeni denemelerin başlatılması.
7. Hafta  Alternatif çalışmalarla denemelerin sürdürülmesi ve kritikler.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yapılan çalışmaların baskı çıktıları üzerinde toplu görüşme ve kritiklerin yapılması.
10. Hafta  Öğrencilerin belirliyeceği serbest bir konu üzerinde tipografik denemelerin başlatılması
11. Hafta  Denemelerin sürdürülmesi ve kritikler.
12. Hafta  Alternatif çalışmalarla denemelerin sürdürülmesi.
13. Hafta  Alternatif çalışmalarla denemelerin sürdürülmesi.
14. Hafta  Alternatif çalışmalarla denemelerin sürdürülmesi.
15. Hafta  Yapılan çalışmaları basılı olarak değerlendirme ve kritiklerin yapılması.
16. Hafta  Değerlendirme ve sunum
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Robert Bringhurst. The Elements of Typographic Style. 1992, Hartley & Marks Publishers Lupton, E. Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, & Students, 2007, Princeton Architectural Press. Garfield, S. (2010) Just My Type: A Book About Fonts , UK, Princeton Architectural Press Type: A Visual History of Typefaces and Graphic Styles, Vol. 1, (2009) Taschen. Rutherford, P. (1996). Yeni İkonalar? Televizyonda Reklam Sanatı, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Bıçakçı, B., Baysal, A. (2005). İz Bırakanlar 1-5, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. Ogilvy, D. (1989). Bir Reklamcının İtirafları, İstanbul: AFA İlgili diğer güncel makale ve kitaplar SARIKAVAK, Namık Kemal;(2005) Sayısal Tipografi 1-2, Başkent Üniversitesi Yayınları. SARIKAVAK, Namık Kemal;(2004) Çağdaş Tipografinin Temelleri. ELLISON, Andy; (2006) The Complete Guide Digitaltype Creative use of Typography in the Digital ArtsCreative Photoshop CS4: Digital Illustration and Art Techniq
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
1
 Ödev
1
1
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
14
3
42
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X