GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/GRS 610
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Birsen Çeken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/birsenceken
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  birsenceken.gazi.edu.tr, birsenceken@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1) Tez konusu ile ilgili gerekli dökümanı araştırır ve sınıflar.
2) Literatürü takip eder.
3) Güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirir.
4) Topluluk ya da öğrenci karşısında nasıl sunuş yapacağını öğrenir
5) Konuyu dinleyici ve öğrenci için nasıl ilgi çekici hale getirebileceğini bilir
6) Makale ve tez yazımında atıf ve bilimsel etik kurallarını öğrenir



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Literatür takibi nasıl yapılır
2. Hafta  Makale ve dergi kaynakları kullanılarak nasıl derinlemesine araştırma yapılır
3. Hafta  Makale okurken nelere dikkat edilir
4. Hafta  Araştırma ve literature tarama teknikleri
5. Hafta  Kaynakça ve atıf yapma
6. Hafta  Literatür takibi
7. Hafta  Makale inceleme. Seminer konularının seçimi.
8. Hafta  Değerlendirme
9. Hafta  Tartışma ve sentezleme
10. Hafta  Rapor Hazırlama ve Sunma
11. Hafta  Özet hazırlama
12. Hafta  Seminer sunumu
13. Hafta  Öğrencinin çalışmayı hedeflediği saha üzerinde çalışma, yönlendirme, kaynak araştırması.
14. Hafta  Konunun takibi, yorum, eleştiri, değerlendirme, kaynak araştırma ve yazım ilkeleri hakkında bilgilenme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Alana yönelik tüm kaynaklar kullanılır.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Grafik Tasarımı alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doctor of arts) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün tasarımlar oluşturabilme.X
3
Alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
4
Alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X
5
Çok yönlü düşünebilme, proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri ve değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
6
Disiplinler arası ortak çalışabilme, Sanat ve tasarım çözümlemelerinde sürekli bilgilenme, toplumsal ve teknolojik gelişmeleri izleme ve alanındaki yeni araştırma konularına çağdaş yaklaşım önerme becerileri kazanırlar.X
7
Proje konusu seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri yapabilme, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanırlar.X
8
Eleştirel düşünceyi ön planda tutarak analiz yapabilme ve problemlere çözüm önerileri getirebilme, farklı disiplinlerden yararlanarak evrensel anlamda değeri olan eserler ortaya koyabilme becerisi kazanır.X
9
Verimli proje konuları seçebilme, projelerin takibini yapabilme, yorum, eleştiri, değerlendirme yapabilme, kaynak araştırabilme becerisi kazanır.X
10
Tasarım problemlerini oluşturma, değerlendirme ve tasarım sürecini yönetme becerisi kazanır.X