GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UZMANLIK ALAN DERSİ/YMS 697
Dersin Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yeni Medya Öğretim Elemanları
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/severm
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  severm@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanı ile ilgili alan bilgisine sahip olma. Alanındaki gelişim ve değişimleri takip edebilme.
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olabilme.
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma bu bilgileri geliştirme ve derinleştirebilme
Alanında uzmanlık gerektiren sorunlara çözüm önerileri sunma.
Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme
Kitle iletişiminde medyanın rolünü belirleme.
Güncel medyanın analizini yapabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konunun sınırlarını belirleme.
2. Hafta  Konuyla ilgili yapılmış çalışmaların tespiti ve değerlendirilmesi.
3. Hafta  Konuyla ilgili kaynakların değerlendirilmesi.
4. Hafta   Çalışma bibliyografyası oluşturma.
5. Hafta   Çalışma yönteminin tespiti.
6. Hafta  Çalışma takviminin planlanması.
7. Hafta  Kütüphane ve internette kaynak tarama ve okuma çalışmaları.
8. Hafta  Hazırlık aşamasının değerlendirilmesi.
9. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması.
10. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması.
11. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması.
12. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması.
13. Hafta  Araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması.
14. Hafta  Genel değerlendirme ve öngörüler.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mutlu Binark, Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, 2007 Mutlu Binark–Mine Gencel Bek, Eleştirel Medya Okuryazarlığı, Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulamalar Kalkedon Yayınları, 2007 John Vivian, The Media of Mass Communication 8th edition Allyn & Bacon, 2008. Şermin Tekinalp ve Ruhdan Uzun, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, İstanbul: Derin Yayınları, 2004. Pozitivist Metodoloji ve Ötesi 
Araştırma Tasarımları, Niteliksel ve İstatiksel Yöntemler, Ankara Erk, 2012. R. Williams (1985). Keywords: A Vocabulary of Culture and Society, Oxford University Press., W. L.Neuman (2002).Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 5th ed. Pearson Allyn & Bacon. Erol Mutlu. Kitle İletişim Kuramları, Ankara: Ütopya, 2006. Kayıhan İçel. Kitle İletişim Hukuku, İstanbul: Beta, 2006. Videomaker. Videomaker Guide to Digital Video and DVD Production, Third Edition, Boston: Focal Press, 2004. Eric Bucy. Living in the Information Age: A New Media Reader (Wadswort
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
18
180
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
12
120
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
377
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
15.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX