GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HAREKETLİ GÖRÜNTÜ TASARIMI II/YMS 606
Dersin Adı: HAREKETLİ GÖRÜNTÜ TASARIMI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.doç.Dr. Dilek OĞUZOĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dileko@gazi.edu.tr/dilekoguzoglu13@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sinema, video ve televizyon gibi hareketli görüntü sanatlarının kadraj tasarımını öğretmek
Bilgisayar tanımlı animasyon, stop motion animasyon ve çizgi animasyon gibi hareketli görüntü disiplinlerinin temel çerçevesini öğretmek
Grafik sanatlarıyla, hareketli görüntü sanatları arasındaki ilişkiyi öğretmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders, görseller, filmler, animasyonlar ve grafik eserler aracılığı ile yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Hareketli Görüntü Tarihi I
3. Hafta  Hareketli Görüntü Tarihi II
4. Hafta  Çizgi Film Animasyon
5. Hafta  Stop Motion Animasyon
6. Hafta  3D Bilgisayar Animasyon
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Kadraj Tasarımı I
9. Hafta  Kadraj Tasarımı II
10. Hafta  Proje Görev Dağılımı
11. Hafta  Proje Sunum
12. Hafta  Proje Sunum
13. Hafta  Proje Sunum
14. Hafta  Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  * Ulus Baker: Beyin Ekran, İstanbul, Birikim Yayınları, 2011 *Jean Baudrillard, ScreenedOut (London: Verso 2002) * SeanCubitt, DigitalAesthetics (London: Sage, 1998) *KenGoldberg, The Robot in theGarden: TeleroboticsandTelepistemology in the Age of the Internet, (Cambridge, MA: The MIT Press, 2001) *DorothyKosininski, The Artist andtheCamera: Degasto Picasso, (New Haven, CT: Yale UniversityPress, 1999) * OliverGrau, Virtual Art fromIllusiontoImmersion, (Cambridge, MA: The MIT Press, 2003) *SylvereLotringer, TheConspiracy of Art, (New York: Semiotext(e), 2005) * Robert Hassan ve Julian Thomas, The New Media Theory Reader Open UniversityPress, 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
90
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
12
2
24
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX