GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL ORTAMDA FOTOĞRAF II/YMS 608
Dersin Adı: SAYISAL ORTAMDA FOTOĞRAF II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Şansal ERDİNÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.sansalerdinc.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sansalerdinc@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Her düzeyde görüntü elde edilmesi için gerekli teknik bilgilerin uygulamalı olarak verilmesidir.
Kavramsal fikrin olgunlaştırılması ve çekim konularına adaptasyonu.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  SAYISAL ORTAMDA FOTOĞRAF I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fotoğraf üzerinde yapılabilecek işlemlerin tanımlanması ve tarihçesi.
2. Hafta  Bilgisayar ortamında fotoğraf nedir?ELEKTRONİK DİJİTAL GÖRÜNTÜLEME
3. Hafta  Sayısal tekniklerle görüntünün işlenmesi.
4. Hafta  Sayısal tekniklerle görüntünün işlenmesi.
5. Hafta  Sayısal tekniklerle görüntünün işlenmesi.
6. Hafta  Sayısal tekniklerle görüntünün işlenmesi.
7. Hafta  Vize
8. Hafta  Sayısal tekniklerle görüntünün işlenmesi.
9. Hafta  Sayısal tekniklerle birden fazla görüntünün işlenmesi.
10. Hafta  Sayısal ortamda ”Renklendirme ve boyama”
11. Hafta  CGI teknikleri
12. Hafta  CGI teknikleri
13. Hafta  Baskı işlemleri , çeşitli yüzeyler üzerine denemeler
14. Hafta  Fotoğraf paylaşım sitelerinin kullanımı ve sunum hazırlama teknikleri. Yasal haklar ve fotoğrafların mülkiyet haklarının koruması.
15. Hafta  Final projesinin tanımlanması
16. Hafta  Final teslimi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Altıkırkbeş yay.1999 Vilem Flusser, Bir Fotoğraf Felsefesine Doğru, Ağaç Yay.1991 Scott Kelby Dijital Fotoğrafçılar İçin Photoshop CS4. Alfa Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
1
15
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
4
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
15
3
45
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX