GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÖRSEL KÜLTÜR II/YMS 614
Dersin Adı: GÖRSEL KÜLTÜR II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Melda Öncü Yıldız
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/m.oncu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  m.oncu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Farklı dönem, kültür ve alanlardaki görsellerin özelliklerine ilişkin bilgiye sahip olma.
Görsellerin izleyici üzerindeki etkisini kavrayabilme.
Görsel çözümlemelerinde kullanılan yöntemleri kavrayabilme ve görselleri bu yöntemleri kullanarak inceleyebilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  YMS 613 - Görsel Kültür I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Görsel Okuryazarlığa Giriş
2. Hafta  Görsel Algı I (Biçim Algısı)
3. Hafta  Görsel Algı II (Gestalt Teorileri)
4. Hafta  Görsel Algı III (Renk ve Kompozisyon)
5. Hafta  Görsel Algı IV (Hareketli Görseller)
6. Hafta  İmgeler ve Anlamları I
7. Hafta  İmgeler ve Anlamları II
8. Hafta  İmgeler ve Anlamları III
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Görsel Göstergebilimsel Çözümleme I (İki boyutlu görseller)
11. Hafta  Görsel Göstergebilimsel Çözümleme II (Etkileşimli ve Hareketli Görseller)
12. Hafta  Yapısalcı ve Postyapısalcı Çözümleme İncelemeleri
13. Hafta  Araştırma Çalışmaları ve Sunumlar
14. Hafta  Araştırma Çalışmaları ve Sunumlar
15. Hafta  Araştırma Çalışmaları ve Sunumlar
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ron Burnett, İmgeler Nasıl Düşünür?, Metis Yayınları, 2012. Umberto Eco, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, 2012. Umberto Eco, Ortaçağ Estetiğinde Sanat ve Güzellik, 2012. Umberto Eco, Yorum ve Aşırı Yorum, Can Yayınları, 2012. John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 2012. Roland Bartes, Göstergeler İmparatorluğu, 2008. Andrew M. Butler, Film Çalışmaları, Kalkedon Yayıncılık, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
14
4
56
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
6
6
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX