GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
JENERİK TASARIMI VE ANALİZİ/YMS 615
Dersin Adı: JENERİK TASARIMI VE ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Çiğdem DEMİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.websitem.gazi.edu.tr/site/cdemir, www.cigdemdemirdesign.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Jenerik tasarımında öğrencilerin göstergebilim ve anlabilim çözümleme yetilerinin oluşması.
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir tasarım alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
Alanla ilgili yapılan araştırmaların makaleye dönüştürebilme.
Tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Dijital Tasarım, Videografik veya Video Kurgu derslerinden birini almış olmak.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve ders içeriğin anlatılması Jenerik nedir; Jenerik tasarımı kavramına giriş
2. Hafta  Jeneriğin tarihsel gelişimine bakış
3. Hafta  Sinema jeneriği tasarımı ve görsel dil.
4. Hafta  Sinema jeneriği tasarımı ve tipografi.
5. Hafta  Sinema jeneriği tasarım ve illüstrasyon/animasyon.
6. Hafta  Proje
7. Hafta  Tarih Sürecinde TV dizi jeneriği tasarımı analizi
8. Hafta  Tarih Sürecinde TV dizi jeneriği tasarımı analizi
9. Hafta  Vize Sınavı.
10. Hafta  Günümüz TV dizi jeneriği tasarımı analizi
11. Hafta  Günümüz TV dizi jeneriği tasarımı analizi
12. Hafta  Proje, seminer
13. Hafta  Proje, yazın
14. Hafta   Proje, yazın
15. Hafta  Proje, yazın
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kirkham, Pat (2011). Saul Bass: A Life in Film and Design, Laurence King Publishers, UK. Braha, Yael (2010). Creative Motion Graphic Titling for Film, Video, and the Web: Dynamic Motion Graphic Title Desig Focal Pressn, UK Gael Chandler (2009). Film Editing: Great Cuts Every Filmmaker and Movie Lover Must Know. Michael Wiese Productions, CA. Barhes, Roland (2005). Göstergebilimsel Serüven, 4.baskı, YKY yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, sunum, Seminer
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
10
 Ödev
0
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
6
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
6
24
 Materyal tasarlama, uygulama
4
7
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX