GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM KÜLTÜRÜ/YMS 604
Dersin Adı: TASARIM KÜLTÜRÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Yrd. Doç. Özden Pektaş Turgut
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozdenp
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ozdenp@gazi.edu.tr, ozdenpektas@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarım disiplinlerinin birbiriyle etkileşiminin kavranması.
Kültürel çeşitlilik ve tasarım ilişkisinin araştırılması.
Dijital medya tasarımında görsel içerik geliştirilmesine ait kültürel alt yapının kavranması.
Dijital medyanın hedef kitle tarafından etkili ve verimli şekilde kullanımı için gereken parametrelerin saptanması.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Görsel Kültür 1 ve 2 Yeni Medya Sosyolojisi 1 ve 2
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Ders içeriğinin anlatılması, amacı ve çalışma sistemi.
2. Hafta  Tasarım kavramı, tasarımın evrimi ve sınırları.
3. Hafta  Tasarım kavramı, tasarımın evrimi ve sınırları.
4. Hafta  Tasarım prensipleri ve disiplinlerarası yaklaşımlar.
5. Hafta  Tasarım prensipleri ve disiplinlerarası yaklaşımlar.
6. Hafta  Kültür kavramı ve tasarım ilişkisi.
7. Hafta  Kültür kavramı ve tasarım ilişkisi.
8. Hafta  Dijital tasarım uygulama pratikleri.
9. Hafta  Vize Sınavı.
10. Hafta  Dijital tasarım ve medya.
11. Hafta  Dijital tasarım ve kültürel çeşitlilik.
12. Hafta  Dijital tasarım ve medyada kullanıcı odaklı tasarım.
13. Hafta  Dijital tasarım ve medyada kullanıcı odaklı tasarım.
14. Hafta  Dijital medya tasarımında içerik geliştirme-analiz.
15. Hafta  Dijital medya tasarımında içerik geliştirme-analiz.
16. Hafta  Final Sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Barnard, Malcolm (2001) Approaches to Understanding Visual Culture, New York: Palgrave Macmillan Bauman, Zygmunt (1999). Küreselleşme ve Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul Creeber, G and Martin, R. (2008) Digital Culture: Understanding New Media, Open University Press Darley, A. (2000) Visual digital culture. Surface play and spectacle in new media genre New York. Routledge. Hassan, Robert ve Julian Thomas (2006) The New Media Theory Reader Open University Press March, Jackie (2005) Popular Culture, New Media and Digital Literacy in Early Childhood, Routledge
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Sunum.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
5
70
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX