GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİLM ÇALIŞMALARI I/YMS 601
Dersin Adı: FİLM ÇALIŞMALARI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Seçil Büker
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr\secil
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  secil_b@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin bakış acıları genişler ve filmsel metinleri anlayabilir ve yorumlayabilir duruma gelirler.
Ders film izleme ve çözümleme üzerine değişik kuramsal yaklaşımları ele alır. Öğrenciler derste film dili, anlatısı, anlatı kipleri (söylem ve öyküse
Film çalışmalarındaki yeni yönelimler üzerine öğrencileri bilgilendirmek.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Film çalışmaları ve kuram.
2. Hafta  Digital görüntü ve film kuramı
3. Hafta  Gerçeklik ve görüntü: ses ve renk
4. Hafta  Gerçeklik ve görüntü: aydınlatma
5. Hafta  Film anlatısı )
6. Hafta  Mimetik kuramlar
7. Hafta  Diegetik kuramlar
8. Hafta  Anlatı zamanı
9. Hafta  Anlatı uzamı
10. Hafta  Dikiş kuramı
11. Hafta  İki tür röntgencilik
12. Hafta  Öyküsel anlatım
13. Hafta  Söylem
14. Hafta  Film gösterimi
15. Hafta  Film gösterimi
16. Hafta  Film gösterimi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bonitzer, P. (2006). Kör Alan ve Dekadrajlar. İstanbul: Metis Yayınları. Bordwell, D. (1990) Narration in the Fiction Film. London: Routledge. Bordwell, D. (2008) Poetics of Cinema. New York: Routledge. Bonitzer, P. (2007). Bakış ve Ses (2. Basım). İstanbul: Metis Yayınları. Branston, G. (2000) “Neden kuram?”, çev. A. Gürata. Gledhill, C. Williams L. (ed.) Reinventing Film Studies. London: Arnold. Buscombe, E. (2002) “ “Sound and Color”, Turner,G.(ed.) The Film Cultures Reader.London: Routledge. Butler, A. (2005) Film Çalışmaları, çev. A. Toprak.İstanbul: Kalkedon. Comolli J-L. ve Narboni, J. (2008). “Sinema / İdeoloji / Eleştiri”. Der. S. Büker ve G. Topçu, Sinema Tarih/Kuram/Eleştiri (s. 99 - 112) içinde. Ankara: Gazi Üniversitesi Kırkıncı Yıl Kitaplığı. Dayan, D. (1976). “The Tutor-Code of Classical Cinema”. Der. B. Nichols, Movies and Methods (s. 438 – 451) içinde. ABD: University of California Press
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
1
0
 Projeler
1
0
 Pratik
1
0
 Quiz
6
1
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
14
196
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir yeni medya alanında bilgilerini sanatsal ve akademik düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Yeni medya alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme.X
3
Yeni medya alanında edindiği akademik, kuramsal ve sanatsal bilgileri kullanabilme.X
4
Yeni medya alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
5
Yeni medya alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni sanatsal yaklaşımlar geliştirebilme ve kavramsal çözüm üretebilme.X
6
Yeni Medya alanı ile ilgili akademik ve sanatsal verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında sanatsal, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerlere katkıda bulunabilme.X
7
Yeni Medya alanı ile ilgili tez önerisi hazırlama ve alana yönelik birikimleri doğrultusunda tez yapabilme becerisini kazandırabilme.X
8
Yeni Medya alanı ile ilgili sanat eseri üretebilme.X
9
Medya ve internet teknolojisinin ilerleyişinin yakın takipçisi olabilme, bu hızlı gelişimden doğan toplumsal, kültürel, sanatsal dönüşümün ve değişimin irdeleyicisi, tanımlayıcısı ve kuramsallaştırıcısı olabilme.X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre içinde sanatsal ve bilimsel projeler, etkinlikler gerçekleştirebilmeX