GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GİYSİ RESTORASYONU VE KONSERVASYONU/MOT 618
Dersin Adı: GİYSİ RESTORASYONU VE KONSERVASYONU
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Koruma ve onarımda kullanılacak malzeme, araç-gereç ve ekipmanların özelliklerini, teknik terim ve kavramlarını araştırabilme,
Tekstil ürünlerinde kullanılan koruma ve onarım teknik ve yöntemlerini, uygulayabilme becerisi kazanabilme,
Giysilerin özelliklerini belirleme ve uygun koruma yöntem ve tekniklerini belirleyebilme
Onarım malzeme araç gereç ve ekipmanlarını seçebilme,
Onarım yapılacak giysinin hasar yerine ve hasarın niteliğine uygun onarım şeklini seçebilme,
Giysilerdeki hasar özelliklerini belirleme ve uygun onarımları yapabilme,
Onarım yaptığı giysinin kontrolünü yapabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, konservasyon ve restorasyon hakkında bilgi kavram ve terimler, Tekstil ürünlerinde kullanılan koruma ve onarım teknikleri,
2. Hafta  Tekstil yüzeyi onarım malzemeleri (iplikler, kumaşlar, süsleme malzemeleri, astarlar,telalar vb. )
3. Hafta  Giysilerde oluşan hasarların onarımında kullanılacak araç gereç ve ekipman (iğne, kasnak, makas el dokuma tezgahı, yıkama araçları )
4. Hafta  Kumaş ve malzeme hasarları (yanma, erime, aşınma, renk kaybı, yırtılma, delinme, parçalanma)
5. Hafta  Dikiş hasarları (sökülme, kopma, aşınma, büzülme)
6. Hafta  Süsleme hasarları (sökülme, erime, kopma, aşınma, renk kaybı)
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Kumaş onarımları (dokuma kumaşlar, örme kumaşlar, dokusuz yüzeyler)
9. Hafta  Kumaş onarımları (dokuma kumaşlar, örme kumaşlar, dokusuz yüzeyler)
10. Hafta  Kumaş onarımları (dokuma kumaşlar, örme kumaşlar, dokusuz yüzeyler)
11. Hafta  Süsleme onarımı (Nakış teknikleri ile yapılan süslemeler, dikiş teknikleri ile yapılan süslemeler, örgü teknikleri ile yapılan süslemeler)
12. Hafta  Süsleme onarımı (Nakış teknikleri ile yapılan süslemeler, dikiş teknikleri ile yapılan süslemeler, örgü teknikleri ile yapılan süslemeler)
13. Hafta  Dikiş onarımı (elde yapılan dikişler, makinede yapılan dikişler)
14. Hafta  Dikim özellikleri onarımı (kapmalar, kollar, cepler, yakalar, paçalar, kemerler, kol kapakları, ilik – düğme vb.)
15. Hafta  Dikim özellikleri onarımı (kapmalar, kollar, cepler, yakalar, paçalar, kemerler, kol kapakları, ilik – düğme vb.)
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cantay. Gönül: "Koruma Kurulları Müze lişkisi /.", 4. Müzecilik Semineri. Bildiriler. (16-18 Eylül 1998. İstanbul). Cantay. Gönül: "Sanat Tarihi II. (Sanat Tarihçileri. Arkeologlar ve Koruma)", Pitoresk,Z. Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. 1995, 135 Arnold, A., 1996. Alteration et Conservation d'Oeuvres Culturelles en Materiaux Poreux Affectes par des sels; Le Dessalement des Materiaux Poreux, SFIIC, Champs-sur- Marne, 300 s, 3-20. Doğan KUBAN, "Türkiye'de Restorasyon Sorunları, Restorasyon ve Malzeme Seçimi Sempozyumu", Yapı End.Merkezi, 19 Aralık 1991.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilgili bir staj bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
5
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
4
10
40
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X