GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODA SEKTÖRÜNDE ÜRETİM YÖNETİMİ/MOT 623
Dersin Adı: MODA SEKTÖRÜNDE ÜRETİM YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir ürünün üretimi için gerekli teknik ve teknolojileri üretim sistemine uygun planlayabilme.
Ürün çeşidine uygun üretim işlemlerini analiz edebilme.
Ürün çeşidi ve üretim miktarına uygun yeni üretim teknikleri geliştirebilme.
Üretim kaynaklarını planlayabilme.
Üretim yönetiminde kullanılan yazılımları değerlendirerek yazılım çıktılarını kullanabilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Moda sektöründe giysi üretim süreçleri
2. Hafta  Giysi üreten işletmelerin süreç ve organizasyon yapısı
3. Hafta  Giysi üretiminde planlama ve yönetim işlevleri
4. Hafta  Moda sektöründe kullanılan yüksek teknoloji yazılımları ve dikim işlemleri teknolojileri
5. Hafta  Giysi Tasarım bölümü işlevleri ve organizasyonu
6. Hafta  Kalıp hazırlama bölümü işlevleri ve organisasyonu
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Dikim bölümü işlevleri ve organisasyonu
9. Hafta  Giysi üretiminin organizasyonu
10. Hafta  Ürün geliştirme
11. Hafta  Giyim üretim işlemleri analizi
12. Hafta  Ürüne özel giysi üretim işlemlerinin belirlenmesi
13. Hafta  Ürüne özel dikim teknolojilerin belirlenmesi
14. Hafta  Üretim kaynaklarının planlanması
15. Hafta  Farklı ürünler için üretim süreci planlama uygulamaları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  “Fashion Design Process, Innovation&Practice” K. McKelvey and J. Munslow “Moda Tasarımcısının Iş Kurma Rehberi” Mary Gehlar Güncel Yayıncılık “Modada Marka Olmak” Mark Tungate Rota Yayınları “Moda Tasarimi” Sue Jenkyn Jones Güncel Yayincilik "Apparel Manufacturing'' R. E.Glock, G. I.Kunz, Prentice Hall,1995 "Introduction to Clothing Production Management'' A.J.Chuter, Blackwell Science Ltd., 1995 "Introduction to Clothing Manufacture" G.Cooklin,Blackwell Science Ltd,1996 “Carr & Latham's Technology of Clothing Manufacture”David Tyler ,Third Edition Paperback, ISBN: 9780632052486, Pub Date RoW 11 September 2000, Pub Date US 16 October 2000, Pub Date Aus 16 December 2000
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilgili bir staj bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
10
40
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
8
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X