GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODA MARKA YÖNETİMİ/MOT 613
Dersin Adı: MODA MARKA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Saliha AĞAÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/asaliha/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asaliha@gazi.edu.tr, agacsaliha@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Moda marka yönetiminin önemini kavrar
Moda marka süreçlerini analiz edebilir
Sanatın markalaşması süreçlerini bilir ve uygular






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Marka, marka yönetimi ve moda marka yönetimi kavramı
2. Hafta  Moda marka yönetiminin tanımı ve önemi
3. Hafta  Moda marka türleri
4. Hafta  Moda marka konumlandırma, moda marka imajı
5. Hafta  Moda markanın yasal düzenlemesi
6. Hafta  Moda marka stratejisi geliştirme ve uygulama
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Kurumsal kimlik ve moda marka ilişkisi
9. Hafta  Moda markanın performans ölçümü ve yorumu
10. Hafta  Moda markanın zaman içinde yönetimi
11. Hafta  Moda markanın coğrafi sınırlar ve Pazar bölümleri içinde yönetimi
12. Hafta  Uluslararası marka olma
13. Hafta  Sanat eserlerinin markalaşması
14. Hafta  Sanatçının markalaşması
15. Hafta  Sanatçının toplumdaki imajını oluşturmak
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKTUĞLU, I., Marka Yönetim Süreci ve Tanıtımın Rolü, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. BUREAU, J., Brand Managment-Planning and Control, TheMc Millan Pres Ltd, 1983 DUFFY, N., Aşkla Yaratılan Markalar, MediaCat, 2001 ELİTOK, B., Hadi Markalaşalım, Sistem Yayıncılık, 2003 UZUĞ, F., Markan Kadar Konuş Marka İletişimi Stratejileri; Mediacat Yayınları, 2005 WERNER,K., Markaların Kara Kitabı, Mediacat Yayınları, 2002 RANDALL, G., Markalaştırma, Rota Yayıncılık, 2000 RIES AL, L., Markaların Evrimi, Mediacat Yayınları, 2005 TOMLINSON, J., Küreselleşme ve Kültür, Ayrıntı Yayınları, 2004 TUTAR, H., Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları, 2000 PRINGLE, H., Marka Ruhu, Scala Yayıncılık,2000 MORGAN, A., İçimizdeki Korsan, Mediacat Yayınları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
20
40
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X