GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM ARAŞTIRMALARI/MOT 607
Dersin Adı: TASARIM ARAŞTIRMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Pınar GÖKLÜBERK ÖZLÜ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/pinarg
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pinarozlu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarım kavramını disipliner ilişkiler açısından yorumlayabilme,
Tasarım araştırma metot ve tekniklerini açıklayabilme,
Tasarım düşüncesi ve problem çözme yeteneğini geliştirebilme
Farklı tasarım çalışmalarını eleştirel olarak yorumlayabilme,
Objeler bağlamında tasarımı yorumlayabilme ve yansıtabilme
Disiplinler arası tasarım anlayışı ile yenilikçi yaklaşımlar geliştirebilme
Yenilikçi yüzey uygulamaları, moda, sanat, kültür, beden ve performans arasındaki kesişmeleri araştırarak, yaratıcı uygulamalarını geliştirebilme
Araştırma temelli özgün koleksiyon hazırlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı ve kaynakların tanıtılması, tasarım kavramı ve tasarımla ilişkilii disiplinler
2. Hafta  Tasarım araştırma metodolojisi -Metotlar -Teknikler -Yaklaşımlar
3. Hafta  Farklı tasarım çalışmalarını araştırma ve metodolojik olarak yorumlama
4. Hafta  Farklı tasarım çalışmalarını araştırma, esin kaynağı ve objeler bağlamında yorumlama
5. Hafta  Tasarım problemini belirleme çalışmaları; Tasarımın amacı Tasarım probleminin doğası Tasarım sürecinin doğası Tasarımcının bilgi üretme yaklaşımı
6. Hafta  Süreçsel uygulamalar: tasarım amacı doğrultusunda araştırma, veri toplama, düşünme ve akıl yürütme
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Süreçsel uygulamalar: eskiz çizimleri yapma
9. Hafta  Süreçsel uygulamalar: eskiz çizimleri yapma
10. Hafta  Süreçsel uygulamalar: model geliştirme
11. Hafta  Süreçsel uygulamalar: koleksiyonu oluşturacak tasarımları belirleme, ana ve yardımcı malzeme tespiti
12. Hafta  Süreçsel uygulamalar:kalıp çalışmaları
13. Hafta  Süreçsel uygulamalar:prototip üretimi
14. Hafta  Süreçsel uygulamalar: prototip üretimi
15. Hafta  Koleksiyonun görsel sunumu
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Alexandre Vassılıev, Avrupa Modasının Üç yüzyılı, Sakıp Sabancı Müzesi Sergi Katologu, İstanbul, 2000 - Lucy Kimbell, Beyond Design Thinking, Paper presented at the CRESC Conference, Manchester, September 2009. -Richard Martin, Cubism and Fashion, The Metropolitan Museum Art -Enrico Bertacchini, Martha Friel, Understanding creativity and innovation in industrial design: an historical and empirical assessment -Grace Lees-Maffei, D.J. Huppatz, Design History: From Service Subject to Discrete Discipline, ICDHS 2012 - Design Frontiers: territories, concepts, technologies 8th Conference of the International Committee for Design History and Design Studies
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilgili bir staj bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
8
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
8
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X