GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YARATICI KALIP UYGULAMALARI/MOT 603
Dersin Adı: YARATICI KALIP UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Neşe Yaşar ÇEĞİNDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/cegindir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cegindir@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kalıp ve yaratıcılık kavramlarını birleştiren temel unsurları kavrayabilme.
Fikir-hedef kitle –tasarım üçgenini çözümleyebilme ve birleştirebilme.
Yaratıcı kalıp uygulamaları yapabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders İçeriği hakkında bilgilendirme-Ders İşlenişini Planlama
2. Hafta  Yaratıcılık, yaratıcı birey, süreç, ürün, yenilik kavramları Yaratıcılık-İnovasyon-Ergonomi-Tasarım-İşlevsellik-Pazarlanabilirlik Bağlantısı
3. Hafta  Yaratıcı giysi kalıbı hazırlamanın önemi ve unsurları Moda tasarımı- yaratıcı kalıp hazırlama-maliyet-kültür-tüketici davranışı ilişkisi
4. Hafta  Kalıp hazırlamayı etkileyen teknolojik gelişmeler
5. Hafta  Yaratıcı uygulamaları ile öne çıkan modacılar
6. Hafta  Görsel tasarım ilkeleri-Yaratıcı kalıp uygulamaları-form örneklerinin incelenmesi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Yaratıcı kalıp uygulaması için konsept geliştirme-ürün çeşidi belirleme
9. Hafta  Yaratıcı düşünme teknikleriyle Üç Boyutlu kalıp tasarlama
10. Hafta  Tasarım prototipleri geliştirme
11. Hafta  Tasarım prototipleri geliştirme
12. Hafta  Eleştirileri alma-yeni denemeler yapma
13. Hafta  Tasarım ve maliyet kontrolü
14. Hafta  Düzeltme ve kontrol
15. Hafta  Nihai kalıp hazırlama
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Üyesi Ders Notları. Vogue Internet sitesi. Vogue. com. Style ınternet sitesi. http://www.style.com/fashionshows/designerdirectory/ Nakamichi, T. (2005). Magic Pattern. Laurence King publishing. Chine. Nakamichi, T. (2005). Magic Pattern 2. Laurence King publishing. Chine.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilgili bir staj bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
10
40
 Materyal tasarlama, uygulama
3
15
45
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X