GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM ÇÖZÜMLEMESİ/MOT 608
Dersin Adı: TASARIM ÇÖZÜMLEMESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Emine KOCA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.websitem.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekoca@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tasarım kavramı ve tasarımda bilgi kullanımının önemini kavrayabilme
Tasarımcı, süreç ve ürün boyutunda moda tasarımını açıklayabilme
Tasarım düşünme ve araştırma sürecini açıklayabilme
Tasarım çözümleme yöntem ve tekniklerini açıklayabilme
Göstergebilimsel çözümleme ve tasarımı semiyotik açıdan değerlendirebilme
Tasarımı sentatik düzeyde değerlendirebilme
Tasarımı semantik düzeyde değerlendirebilme
Tasarımı pragmatik düzeyde değerlendirebilme
Bir giysiyi biçimsel, sanatsal ve kültürel açıdan analiz ederek, tasarım çözümlemesini yapabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı ve kaynakların tanıtılması. Tasarım kavramı, tasarım düşüncesi ve tasarımda bilgi kullanımı
2. Hafta  Tasarımcı, süreç ve ürün boyutunda moda tasarımı Tasarım düşünme, araştırma ve uygulama süreci
3. Hafta  Giysi tasarım değerini belirleyen ögeler -Tasarım ögeleri -Sanatsal öğeler -Kültürel öğeler
4. Hafta  Tasarım çözümleme süreci, yöntem ve teknikler -Araştırma -Ölçek/ form hazırlama -Form, biçim belirleme
5. Hafta  Göstergebilimsel çözümleme ve göstergelerin anlamlandırılması
6. Hafta  Tasarımı semiyotik açıdan değerlendirme
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Ünlü tasarımcıların koleksiyonlarını araştırma (modern tasarımlar)
9. Hafta  Müzelerde sergilenen giysileri araştırma (geleneksel giysiler)
10. Hafta  Giysi tasarımını sentaktik açıdan analiz etme çalışmaları
11. Hafta  Giysi tasarımını sentaktik açıdan analiz etme çalışmaları
12. Hafta  Giysi tasarımını semantik açıdan analiz etme çalışmaları
13. Hafta  Giysi tasarımını semantik açıdan analiz etme çalışmaları
14. Hafta  Giysi tasarımını pragmatik açıdan analiz etme çalışmaları
15. Hafta  Giysi tasarımı çözümlemesinin yapıldığı rapor hazırlama
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Desiree Smal, Carol Lavelle, 2011, Developıng a dıscourse ın fashıon desıgn, What ıs research for fashıon desıgn? © Copyright 2011 by the Design Education Forum of Southern Africa (www.defsa.org.za) -Lucy Kimbell, Beyond Design Thinking, Paper presented at the CRESC Conference, Manchester, September 2009. -Monika Hestad, Changing assumption for the design process, 2009©FORMakademisk, 2009, Vol.2 Nr.2, 16-25 -Lucy Kimbell, Design practices in design Thingink, Clark Fellow in Design Leadership Said Business School, University of Oxford Park End Street Oxford OX1 1HP - Barthes, Roland. 2005. Göstergebilimsel Serüven. Çev. Mehmet Rifat, Sema Rifat. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. - Guiraud, Pierre. 1977. Göstergebilim (la Sémiologie). Çev. Mehmet Yalçın. Paris: Presses Universitaires de France. - Rıfat, Mehmet. (2005). XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 1. Tarihçe ve Eleştirel Düşünceler, İstanbul: Yapı Kredi Yay. -Berger, Artur Asa. 1996. Kitle il
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  nlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
10
30
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
10
50
 Diğer
2
5
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X