GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEKSTİL YÜZEY TASARIMI/MOT 614
Dersin Adı: TEKSTİL YÜZEY TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Birsen ÇİLEROĞLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ciler
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ciler@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dokuma kumaşlarda yüzey tasarımı yapabilme
Örme kumaşlarda yüzey tasarımı yapabilme
Yapılan yüzey tasarımlarını giysi tasarımında kullanabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tekstil ve tekstil malzemeleri hakkında temel kavramlar
2. Hafta  Tekstil tasarımı hakkında temel kavramlar
3. Hafta  Tekstil yüzeyleri hakkında temel kavramlar
4. Hafta  Tekstil yüzey tasarımı konusunda yapılmış uygulamalı örnekler
5. Hafta  Tekstil yüzey tasarımı konusunda yapılmış uygulamalı örnekler
6. Hafta  Tekstil Yüzey tasarımı için konsept belirleme
7. Hafta  Tekstil Yüzey tasarımı için konsept belirleme
8. Hafta  Ara Sıanv
9. Hafta  Belirlenen konsepte uygun tekstil yüzey tasarımı çalışmalarının yapılması
10. Hafta  Belirlenen konsepte uygun tekstil yüzey tasarımı çalışmalarının yapılması
11. Hafta  Tekstil Yüzey tasarımları arasından seçim yapılması
12. Hafta  Seçilen tekstil yüzey tasarımının uygulanması
13. Hafta  Seçilen tekstil yüzey tasarımının uygulanması
14. Hafta  Yapılan yüzey tasarımından giysi tasarımı yapma ve üretme
15. Hafta  Yapılan yüzey tasarımından giysi tasarımı yapma ve üretme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim elemanı ders notları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
2
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
4
10
40
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
15
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
20
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X