GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODA TASARIM STRATEJİSİ/MOT 612
Dersin Adı: MODA TASARIM STRATEJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Neşe Yaşar ÇEĞİNDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/cegindir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  cegindir@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Markalaşmış koleksiyonların alt yapısını oluşturan temel unsurları kavrayabilme
Hedef kitle –tasarım –ürün grubu oluşum sürecini analiz edebilme
Ürün geliştirme stratejilerini değerlendirebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders İşlenişini Planlama - Ders İçeriği Hakkında Literatür Bilgisi
2. Hafta  Küresel ve bölgesel tüketici/kullanıcı, rakipler ve üretici profili, moda ürün trendlerinin analizi
3. Hafta  Küresel ve bölgesel örneklerle marka ürün geliştirme ve bölümlendirme stratejileri
4. Hafta  Marka ürün konumlandırma yaklaşımları
5. Hafta  Marka ürün farklılaştırma stratejileri
6. Hafta  Ürün tasarım-geliştirme sürecini inceleme
7. Hafta  Vize Sunumu
8. Hafta  Vize Sunumu
9. Hafta  Houte Couture ekonomi düzeyi tasarımcı ve marka örnekleriyle tasarım stratejilerinin incelenmesi
10. Hafta  Premium ve sınırlı sayıda ekonomi düzeyi tasarımcı ve marka örnekleriyle tasarım stratejilerinin incelenmesi
11. Hafta  Köprü ve niş pazar düzeyi tasarımcı ve marka örnekleriyle tasarım stratejilerinin incelenmesi
12. Hafta  Orta ve altı ekonomi düzey tasarımcı ve marka örnekleriyle tasarım stratejilerinin incelenmesi
13. Hafta  Örnek moda tasarım stratejisi oluşturma
14. Hafta  Proje Sunumları
15. Hafta  Proje Sunumları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Öğretim Üyesi Ders Notları. Independent vb. Gazetelerin moda-marka yazıları. http://www.independent.co.uk/ Venture Republic Internet sitesi. http://www.venturerepublic.com/resources/features_and_articles.asp Vogue Internet sitesi. Vogue. com. Style ınternet sitesi. http://www.style.com/fashionshows/designerdirectory/
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
20
40
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X