GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MODA EKONOMİSİ/MOT 615
Dersin Adı: MODA EKONOMİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ulusal ve uluslararası moda sektörünü tanıyabilme
Moda Endüstrisinin kapsamı, büyüme ve genişlemenin sebeplerini açıklayabilme
Moda sektöründeki çevresel ve ekonomik güçleri sıralayabilme
Moda sektörüne etki eden ekonomik, demografik, sosyolojik ve psikolojilk elemanları sıralayabilme
Mülkiyet çeşitleri, organizasyon yapılarını tanımlayabilme
Tasarımcının, üreticinin, perakendecinin moda yaratmadaki rolünü dikkate alarak pazara uygun tasarımcı niteliklerini sıralayabilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı ve Ekonominin temel kavramları
2. Hafta  Moda endüstrisinin toplumdaki yeri, amacı ve sorumlulukları
3. Hafta  Endüstrinin kapsamı, büyüme ve genişlemenin sebepleri, mülkiyet çeşitleri
4. Hafta  Moda ve tekstil endüstrilerinin ticari gelişimleri
5. Hafta  Moda endüstrisinin geçmiş ve günümüzdeki sosyal ve ekonomik felsefeleri
6. Hafta  Global moda pazarları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Moda ticari kurum sistemi ve işletme organizasyonları
9. Hafta  Moda işletmeciliğini etkileyen çevresel ve ekonomik güçlerin prensipleri
10. Hafta  Moda sektöründe piyasa ekonomisi ve fiyat politikaları
11. Hafta  Moda sektöründe arz-talep dengesi
12. Hafta  Moda sektöründe tüketici teorisi, firma teorisi
13. Hafta  Moda sektöründe rekabet koşulları ve tam rekabet
14. Hafta  Moda perakendeciliği
15. Hafta  Koleksiyon geliştirme, maliyet ve fiyatlandırma stratejileri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kenan Çelik “Genel Ekonomi” Seçkin Yayıncılık Tomanbay M. ve Gümüş T. “Genel Ekonomi” Gazi Kitabevi Yayınları “Fashion Design Process, Innovation&Practice” K. McKelvey and J. Munslow “Modada Marka Olmak” Mark Tungate Rota Yayınları “Moda Tasarimi” Sue Jenkyn Jones Güncel Yayincilik "Apparel Manufacturing'' R. E.Glock, G. I.Kunz, Prentice Hall, "Introduction to Clothing Manufacture" G.Cooklin,Blackwell Science Ltd,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu dersle ilgili bir staj bulunmamaktadır.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
10
40
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
10
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X