GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TASARIM TEORİSİ VE YAKLAŞIMLARI/MOT 609
Dersin Adı: TASARIM TEORİSİ VE YAKLAŞIMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Emine KOCA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ekoca
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ekoca@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genel ve alana özel perspektifle tasarım kavramını yorumlayabilme,
Tasarım teorilerini ve teoriler arası ilişki ve farklılıkları açıklayabilme,
Tasarım araştırma modellerini açıklayabilme,
Tasarım araştırma metodlarını açıklayabilme,
Tasarımı altyapısal olarak açıklayabilme
Tasarımı paradigmatik açıdan açıklayabilme
Tasarım yaklaşımlarını açıklayabilme ve model, metot, altyapı ve paradigmalar açısından analiz edebilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı ve kaynakların tanıtılması Olgu ve kavram olarak tasarım
2. Hafta  Tasarım üzerine geliştirilen teoriler ve karşılaştırmaları Bruce Archer, Ken Friedman, Nigel Cross, Wojciech Gasparski, David Seamon
3. Hafta  Tasarım üzerine geliştirilen teoriler ve karşılaştırmaları Pertti Järvinen, Richard Coyne, Stephen Scrivener, Victor Margolin, Susan Roth,
4. Hafta  Tasarım üzerine geliştirilen teoriler ve karşılaştırmaları David Wang, Klaus Krippendorff, Elizabeth Saunders, Ezio Manzini, Sharon Poggenpohl
5. Hafta  Tasarım üzerine geliştirilen teoriler ve karşılaştırmaları Terrence Love, Kees Dorst , Harold Nelson, Richard Buchanan, Wolfgang Jonas
6. Hafta  Tasarım araştırma modelleri -Stratejik model -Tematik model
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tasarım araştırma modelleri -Çıktı tabanlı model -Sorgulama tabanlı model -Diğer modeller
9. Hafta  Tasarım araştırma metodları -Black-box - Kara kutu yaklaşımlar -Prosedural yaklaşımlar -Sanatsal merkezli yaklaşımlar -Formal yaklaşımlar -Yöne
10. Hafta  Altyapısal açıdan tasarım -Tasarımın metodolojik altyapısı -Tasarımın meta-teorik altyapısı -Tasarımın hermeneutic/ yorumsal altyapısı - Tasarımın
11. Hafta  Tasarım paradigmaları -Positivist/post-positivist paradigma -Yapılandırmacı / yorumsamacı paradigma -Transformatif/ dönüştürücü paradigma -Pragm
12. Hafta  Tasarım yaklaşımları -İnsan/kullanıcı merkezli tasarım -İşbirlikçi/katılımcı tasarım -Sürdürülebilir tasarım
13. Hafta  -Universal/çoğulcu tasarım -Futuristik/gelecek için tasarım -Kültürel / duygusal tasarım
14. Hafta  Farklı tasarım araştırmaları üzerinde model, metot, altyapı ve paradigmalar açısından analiz yapma
15. Hafta  Farklı tasarım araştırmaları üzerinde model, metot, altyapı ve paradigmalar açısından analiz yapma
16. Hafta  Yarıyıl sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Desiree Smal, Carol Lavelle, 2011, Developıng a dıscourse ın fashıon desıgn, What ıs research for fashıon desıgn? © Copyright 2011 by the Design Education Forum of Southern Africa (www.defsa.org.za) -Lucy Kimbell, Beyond Design Thinking, Paper presented at the CRESC Conference, Manchester, September 2009. -Monika Hestad, Changing assumption for the design process, 2009©FORMakademisk, 2009, Vol.2 Nr.2, 16-25 -Lucy Kimbell, Design practices in design Thingink, Clark Fellow in Design Leadership Said Business School, University of Oxford Park End Street Oxford OX1 1HP
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
40
 Projeler
1
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
4
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
4
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
10
30
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
6
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
10
50
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. Moda tasarımına yönelik bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, felsefi ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilecek bilgi birikimine sahiptir.X
2
2. Alana yenilik getiren bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ve bu süreci sorgulayabilir.X
3
3. Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde stratejik karar verme yetisine sahip olur.X
4
4. Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla özgün ve yaratıcı bir tasarımı gerçekleştirebilir.X
5
5. Alanı ile ilgili bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirebilir, gerçekleştirilen etkinliklere katılım sağlayabilir.X
6
6. Kültürel ve sanatsal birikimini, yaratıcılık ve tasarım temelli diğer disiplinlere uyarlayabilir.X
7
7. Bir projenin tasarımı, uygulaması, sunulması ve pazarlamasını içeren bir süreci organize edebilir.X
8
8. Alanı ile ilgili olarak tez ve antitezler geliştirebilir, bunları analiz edip sentezleyebilir ve akademik ilkeleri gözeterek bilimsel bir çalışma (bildiri, makale, kitap vb.) yapabilir.X
9
9. Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık bir durum ile ilgili eleştirel analizler yapabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilir.X
10
10. Moda tasarımı alanında günceli ve geleceği yansıtacak temalı manifestolar ve inovatif öneriler geliştirebilir.X